صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ۵۰۰ کیلومتر مسیر ترانزیتی نیمه نخست امسال تکمیل می شود
۵۰۰ کیلومتر مسیر ترانزیتی نیمه نخست امسال تکمیل می شود

۵۰۰ کیلومتر مسیر ترانزیتی نیمه نخست امسال تکمیل می شود

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تکمیل بیش از 500 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در دالان های ترانزیتی (کریدور) در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، «محمدرضا کدخدا زاده» روز یکشنبه اظهار داشت: طبق برنامه ریزی این مسیرها که در ۲۰ استان واقع هستند، در نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسند.
وی با بیان اینکه رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها توجه به تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشور است، گفت: در نیمه نخست سال جاری حدود ۷۰ کیلومتر راه و بزرگراه در کریدورهای شماره یک و ۱۰ به بهره‌برداری می‌رسد.
وزارت راه و شهرسازی به منظور تسهیل ارتباطات میان بخش های مختلف اقتصادی و گردشگری کشور ۱۰ کریدور را طراحی کرده تا مسیرهای مختلف را به شکل بزرگراه به یکدیگر متصل کند؛ کریدور شماره یک به طول ۱۹۲۰ کیلومتر از منطقه گواتر در جنوب شرقی ایران آغاز و پس از گذر از جاسک، بندرعباس، بندرلنگه و بندر بوشهر به هندیجان و بندر آبادان و خرمشهر منتهی می شود.
دهمین کریدور به طول یک هزار و۱۵۲ کیلومتر از ایواوغلی و سلماس در آذربایجان غربی آغاز می شود و پس از گذر از تبریز، ارومیه، میاندوآب، سنندج، کرمانشاه، خرم آباد و اندیمشک به اهواز و در پایان به بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان می رسد؛ این کریدور با عنوان دالان شمال به جنوب، ۱۰ پایانه مرزی را به شبکه جاده ای متصل می کند و یکی از مهم ترین مسیرهای ترانزیتی کشور محسوب می شود.
کدخدا زاده خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز و مساعد بودن شرایط جوی، طول این راه ها تا پایان سال دو برابر می شود و شاهد تکمیل بیش از ۱۴۰ کیلومتر راه و بزرگراه در کریدورهای یادشده خواهیم بود.
وی تاکید کرد: بخشی از پروژه‌های در حال احداث در استان‌ های هرمزگان و خوزستان واقع شده که شامل بخشی از بزرگراه شیراز – فسا – داراب – کهگم در استان هرمزگان و بهسازی راه های اصلی اهواز – رامهرمز – بهبهان، ماهشهر – هندیجان – دیلم و دارخوین – شادگان – خوردورق، ایذه – باغملک – هفتگل – نمره یک و کنارگذرهای شوشتر و دزفول در استان خوزستان است که قسمتی از آنها نیز تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.
کدخدا زاده بهره‌برداری قسمتی از بزرگراه همدان – بیجار به طول ۳۷ کیلومتر و بخشی از بزرگراه میاندوآب – کرمانشاه را از دیگر برنامه‌های نیمه اول سالجاری دانست و افزود: بهره‌برداری از این راه‌ها علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش ترافیک موجب رونق ترانزیت، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این استان‌‌ها می‌شود.
معاون ساخت و توسعه راهها در ادامه اولویت توسعه راهها را با تاکید بر مناطق کمتر توسعه یافته و تکمیل پروژه‌‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا عنوان کرد و گفت: تکمیل پروژه‌هایی که به نوعی گلوگاه ترافیکی منطقه محسوب می‌شود و پروژه‌هایی که نقش مهمی در ایمنی بیشتر مسیر، تسریع در حمل و نقل، موثر در گردشگری زیارتی و سیاحتی و توسعه استان‌های همجوار دارند، در اولویت‌های بعدی قرار دارند.
وی اظهار داشت: بزرگراه چالوس – محمود‌آباد – آمل و آزادشهر- بجنورد، کنارگذر اسدآباد، راه های اصلی حمیل – کرمانشاه، اردکان – چوپانان، باند دوم دامنه – خوانسار- گلپایگان – خمین از دیگر پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش کسب و کار نیوز، اکنون طول راه های کشور به بیش از ۲۱۰ هزار کیلومتر رسیده است که ۲۵۰۰ کیلومتر آن را آزادراه و ۱۵ هزار کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد و دولت سعی دارد در پایان برنامه ششم توسعه طول آزادراه های کشور به ۷۵۰۰ کیلومتر برسد.
اقتصام**۱۱۰۸*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

آورده ۱.۱ میلیارد تومانی تهرانی‌ها برای نهضت ملی مسکن

به گزارش کسب و کار نیوز ، عطاالله زمانی اظهار کرد:‌ با توجه به امتیازبندی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.