صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مرحوم دکتر احمدی معنویت واقعی را تعریف کرد
مرحوم دکتر احمدی معنویت واقعی را تعریف کرد

رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت:

مرحوم دکتر احمدی معنویت واقعی را تعریف کرد

رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمدی تعریفی واقعی از معنویت در جامعه ارائه داد، گفت: آن مرحوم دنبال این بودند که معنویت را وارد زندگی کند، نه اینکه آن را به عنوان یک مقوله فردی و جدا از اجتماع بنامد.

بازدید وزیر علوم از مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر صادق واعظ زاده در بیست و ششمین نشست گفت‌وگوهای راهبردی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، شخصیت مرحوم حجت‌الاسلام احمد احمدی، رییس سازمان سمت را بی نظیر توصیف کرد و گفت: مرحوم احمدی دنبال این بودند که معنویت را وارد زندگی کند، نه اینکه آن را به عنوان یک مقوله فردی و جدا از اجتماع بنامد، بلکه حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی منادی این بود که معنویت واقعی معنویتی است که پیشرفت ایجاد می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: از دیدگاه مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین احمد احمدی باید دنبال معنویتی باشیم که کار، تلاش، تولید و ثروت را افزایش می‌دهد، وگرنه کسی که در خانقاهی بنشیند و ذکر بگوید و به عبادت به معنای خاص بپردازد، این معنویت اسلامی نیست و این امر را از دستور رسول اکرم (ص) شناختیم که وقتی وارد مسجد شد و دو حلقه را دید؛ به سمت حلقه علم آموزی رفت و آن را به معنویت عبادت به معنای خاص ترجیح داد.

رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: باید معنویتی را در جامعه تشویق کنیم که در راستای کار و تولید علم قدم برمی‌دارد و برای ثروت تصویر واقعی قائل است. کاری که ما می‌کنیم جنبه نمادی دارد و جنبه دیگر معنوی و غیبی است که آن را با چشم سر نمی‌شود دید، اما عقل آن را تایید می‌کند. 

واعظ زاده با بیان اینکه مرحوم احمدی معنای واقعی و دینی معنویت را از معنای کم رنگ و منحرف آن جدا کرد،‌ تاکید کرد: دنیا امروز به سمت معنویت نزدیک می‌شود و تئوری جهان‌های موازی و غیره یک تصویر کم رنگی از معنویت ارائه می‌دهند؛ اما ما دنبال مفهوم واقعی آن هستیم، چرا که معتقدیم معنویت ملکوت کار ما است. دکتر احمدی در معنویت به معنای زهد و عبادت، پیشگام بودند و معنویت واقعی را نیز به جامعه آوردند و تعریف واقعی از معنویت محدود و منحرف ارائه دادند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.