به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بازار کار، وی در این خصوص اظهار داشت: این سازمان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور و در راستای انجام مأموریت های محوله از نقشه جامع علمی کشور(ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و روحیه خودباوری و ترویج الگوهای موفق علم و فناوری با تأکید بر جامعه دانشگاهی کشور) به این سازمان و با عنایت به اهداف و برنامه های ششم توسعه جهاد دانشگاهی (۱۳۹۶-۱۴۰۰)، در گستره جغرافیایی شعب خود در سراسرکشور برگزاری ۶۴۰ رویداد کارآفرینی (تحت الگو مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی)در جهت تقویت و شکوفایی زیست بوم کارآفرینی را برنامه ریزی نموده است.
وی همچنین اظهار داشت که: توسعه و راه اندازی شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان، به پیش نیازهایی احتیاج دارد که زیرساخت این پیش نیازها، شکل گیری و شناسایی زیست بوم کارآفرینی و اتصال حلقه های آن به هم بوده و نقطه شروع این زیست بوم فرهنگ سازی کارآفرینی است. یکی از دلایل عدم تحقق اهداف کمی شرکت های دانش بنیان فقدان پشتوانه ها و بی توجهی به پیش نیازهای یاد شده می باشد. ترجمان این پیش نیازها، شناسایی و ایجاد زیر ساخت هایی برای بروز ایده های جدید است که خروجی آنها، کسب و کارهای نوپا می باشد. حمایت از رویدادهای کارآفرینی همواره یکی از روش هایی به شمار می رود که در فراهم کردن محیط کسب و کار، شناسایی استعدادها، پویایی ذهنی و بروز خلاقیت ها برای جوانان موثر بوده است. امروزه یکی از ضعف های پارک ها و مراکز رشد، مشکل در جذب ایده های کارآمد، فناوریهای نوین و شرکت های نوپا برای فعالیت در مراکز رشد می باشد. با طی نمودن مراحل اصلی الگوی مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی که بر اساس ماتریس تجاری سازی فناوری طراحی شده است، می توان نسبت به فرهنگ سازی، پرورش، شناسایی، غربالگری ایده ها و راه حل های نوآورانه و در نهایت تیم سازی و جذب کسب و کارهای نوپا در مرکز نوآوری و شکوفایی (مراکز منش)، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و در مراحل بالاتر در زمینه توسعه بازار این شرکت ها اقدام نمود.
در این الگو سعی شده است از مرحله فرهنگ سازی، جذب ایده و مخاطب تا تجاری سازی ایده و راه اندازی کسب و کارهای نوپا و فناوری های نو و جذب شرکت های نوپا در پارک ها و مراکز رشد فناوری و مرحله توسعه بازار و جذب سرمایه گذار رویدادهای متنوعی به تناسب موضوع و محتوا طراحی و چیده شود.
وی در ادامه اظهار داشت که: این سازمان در نظر دارد به منظور اجرای هدفمند و هر چه بهتر این رویدادها، هم افزایی نیروهای فعال در این حوزه را با شناسایی و شبکه سازی فعالان زیست بوم استارتاپی و تشکیل بانک های اطلاعاتی مربوط عملیاتی نماید. لذا از کلیه فعالان و کارشناسان متخصص در حوزه کارآفرینی و تجاری سازی، موسسات و شرکت های دانش بنیان، کارآفرینان، موسسان استارتاپ ها و واحدهای فناور مستقر در مراکز نوآوری و شکوفایی، مراکز نوآوری، شتابدهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، صندوق های حمایتی و vc ، شرکت های سرمایه گذاری، خبرگزاری ها و نشریات تخصصی و موسسات و شرکت های برگزار کننده رویدادها که تمایل دارند به عنوان داور، مدرس، منتور، سخنران انگیزشی، تسهیلگر، اسپانسر، سرمایه گذار، اطلاع رسانی و یا تیم اجرایی با این سازمان در برگزاری مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی همکاری داشته باشند به پایگاه اطلاع رسانی www.eshteghal.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام نمایند.
بدیهی است این اطلاعات پس از گردآوری و تشکیل بانک های اطلاعاتی به تفکیک استان های کشور در سامانه مرجع مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی و در صورت تمایل در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
فراخوان شناسایی نقشآفرینان زیستبوم کارآفرینی (استارتاپی)
سیروس دشتی معاون توانمندسازی و تحقیقات اشتغال و کارآفرینی سازمان تجاریسازی فناوری و اشتغال دانشآموختگان جهاد دانشگاهی در مصاحبه با خبرگزاریها و رسانهها از فراخوان شناسایی نقشآفرینان زیستبوم کارآفرینی (استارتاپی) خبر داد.