صفحه اصلی / سرخط خبرها / ساماندهی سگ‌های ولگرد در رشت
ساماندهی سگ‌های ولگرد در رشت

ساماندهی سگ‌های ولگرد در رشت

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت گفت:عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب در دستور کار است.

سگ ولگرد

به گزارش کسب و کار نیوز، «علیرضا حاجی‌پور» اظهار کرد: در مرحله نخست ساماندهی سگ‌های بلاصاحب باید آن‌ها را زنده‌گیری و پس از آن نسبت به عقیم‌سازی و واکسیناسیون اقدام کرده و در نهایت باید سگ‌ها را واگذار و یا رهاسازی کنیم.

وی با اشاره به این‌که باید همه دستگاه‌های متولی در این حوزه ورود و همکاری کنند، گفت: رهاسازی مجدد سگ‌های بلاصاحب پس از واکسیناسیون و عقیم‌سازی، خواسته همه سمن‌های حامی حیوانات در رشت است.

حاجی‌پور با بیان این‌که یکی از بندهای قرارداد پیمانکاران با سازمان پسماند شهرداری رشت پیرامون جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب است، افزود: در بسیاری از شهرهای دیگر نسبت به سگ‌کشی اقدام می‌شود و در شهر قزوین نیز سایت ۲۰۰ هکتاری به منظور ساماندهی و رهاسازی سگ‌های ولگرد ایجاد شده است.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت با اشاره به این‌که یک قلاده سگ در طول سال چندین بار زا و ولد می‌کند، گفت:عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب در دستور کار است.

وی به وضعیت احداث تصفیه‌خانه شیرآبه سراوان اشاره کرد و گفت: هفته گذشته بازدیدی از مراحل اجرایی تصفیه‌خانه انجام شد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت با اشاره به مباحث اعتباری احداث تصفیه‌خانه افزود: منابع طبیعی صدور مجوز قطع درختان به منظور ایجاد تصفیه‌خانه را منوط به رعایت استانداردها در ساخت تصفیه‌خانه اعلام کرده است.

حاجی‌پور با بیان این‌که در واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی به‌منظور احداث تصفیه‌خانه رشت تعلل می‌شود، یادآور شد: با چنین شرایطی حجم مشکلات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.