صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / رشد چشمگیر تامین تجهیزات ساخت واکسن و داروهای جدید پس از برجام
رشد چشمگیر تامین تجهیزات ساخت واکسن و داروهای جدید پس از برجام

صالحی اعلام کرد

رشد چشمگیر تامین تجهیزات ساخت واکسن و داروهای جدید پس از برجام

رئیس سازمان انرژی اتمی اقدامات مشترک این سازمان با وزارت بهداشت را در حوزه سلامت تشریح کرد.

سخنرانی دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در یازدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور

به گزارش کسب و کار نیوز، صالحی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: سازمان انرژی اتمی خودش را مکلف می داند که تحولات جدید را در حوزه ی تجهیزاتی که برای درمان بیماری های صعب العلاج به کار گرفته میشود رصد کند بر همین اساس ما دائما این تحولات را در سطح جهانی رصد می کنیم و برای ارائه بهترین خدمات به مردم عزیزمان تلاش می کنیم که از این اقدامات بهره مند شویم.

وی گفت: به عنوان مثال با کمک وزارت بهداشت اولین مرکز یون درمانی ایران را داریم ایجاد می کنیم و اقدامات آن انجام شده و زمینی برای آن اختصاص یافته واز نظر مالی هم پشتوانه ی مالی دارد باید توجه کرد که در درمان بیماری های صعب العلاج بهترین شیوه ای که توانسته بهترین پاسخگویی را داشته باشد تجهیزات بسیار مدرن مانند یون درمانی است که همه این مواردی که فعلا در سطح جهان به کار گرفته می شود و بهترین شیوه درمان است را در کشور ایجاد می کنیم . چرا که دستگاههای حاکمیتی وظیفه دارند نیاز مردم را در بالاترین استانداردها تامین کنند.

وی افزود: در گذشته وقتی که قرار بود تجهیزات جدید وارد کشور شود با مشکلات زیادی مواجه بودیم و متاسفانه کشورهای همجوار ما صاحباین تجهیزات می شدند و بیماران ما باید برای دریافت این خدمات به کشورهای همجوار سفر می کردند اما در حال حاضر استراتژی تغییر کرده و آقای دکتر هاشمی و ما در سازمان انرژی اتمی بر این عقیده هستیم که مدرن ترین و پیشرفته ترین شیوه درمان بیماری ها باید در کشور ما وجود داشته باشد و ملت ما باید از آن بهره مند شود.

صالحی تصریح کرد: در عین حال باید ظرفیت لازم را هم ایجاد کنیم تا بتوانیم این امکانات مدرن را در کشور جذب کنیم. خوشبختانه در تربیت نیروی انسانی و تامین آن هم قدم های خوبی برداشته شده و دیگر در جذب تجهیزات فوق مدرن مشکلی در کشور نداریم. این پیشرفت های قابل توجهی است که کشور ما به ویژه در چند سال گذشته داشته است.

وی همچنین گفت: از طرفی بحث تولید رادیو داروها در چارچوب بالاترین استاندارد و شیوه های تولید رادیو دارو را آغاز کردیم و امروز هم تفاهم نامه یک مرکز فوق پیشرفته در تشخیص و درمان بیماریهای صعب العلاج امضا کردیم که ما به سهم خودمان در ابعاد تجهیزاتی و ارائه خدمات فنی کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.