صفحه اصلی / سرخط خبرها / خجسته:‌ اگر قیمت‌ها در بازار کنترل نشود آینده خوبی برای اقتصاد رقم نخواهد خورد
خجسته:‌ اگر قیمت‌ها در بازار کنترل نشود آینده خوبی برای اقتصاد رقم نخواهد خورد

خجسته:‌ اگر قیمت‌ها در بازار کنترل نشود آینده خوبی برای اقتصاد رقم نخواهد خورد

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: با بالارفتن قیمت دلار و بی ارزش شدن پول ملی ارزش حقوق دو میلیون تومان به یک میلیون تومان تبدیل شده است و فشار تورم روی دوش مردم است. اگر امروز نارضایتی‌ها که مسبب آن بوده‌ایم و امروز همه نسبت به آن سکوت کرده اند حل نشود آینده خوبی رقم نخواهد خورد.

امیر خجسته

به گزارش کسب و کار نیوز امیر خجسته در نطق میان جلسه جلسه علنی امروز بیان کرد:‌امروز شاهد رها شدن بازار و  قیمت‌های نجومی در رابطه با اقلام و اجناس هستیم. هم ما در بین مردم حضور داریم و سخنان مردم و نارضایتی که در بین مردم دیده می‌شود در زمینه اقلام و اجناس و خوراکی‌هاست. چرا بازار به حال خود رها شده است؟ چرا کسی قیمت‌ها را کنترل نمی‌کند؟ امروز هم سکوت کرده اند و عکس العملی نسبت به بالا رفتن قیمت اقلام و اجناس نشان نمی دهند.

وی در ادامه گفت:‌ ما امروز می‌بینیم قیمت گوشت تا ۶۵ هزار تومان افزایش یافته است و کسی نیز قیمت آن را کنترل نمی‌کند. در زمینه سایر اقلام نیز همینگونه است. وقتی یک نفر به مغازه مراجعه می‌کند می‌گویند قیمت دلار افزایش یافته است و متناسب با قیمت دلار قیمت کالا نیز افزایش یافت است. آیا امروز واقعا دلار ۴۲۰۰ تومان در بازار وجود دارد یا دلار ۶۵۰۰ در حال معامله است؟

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد:‌ امروز نارضایتی در بین مردم دیده می‌شود که ناشی از بالارفتن سرسام‌آور قیمت اجناس است. امروز مجلس می‌خواهد بگوید در این زمینه چه اقدام انجام داده است. تیم اقتصادی دولت و دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات باید بگویند در کدام بخش قیمت گذاری انجام داده‌اند و پاسخگو باشند چرا به داد مردم نمی رسند. امروز هر صنف  و مجموعه‌ای خودش شخصا قیمتگذاری انجام می‌دهد و کسی به فکر مردم نیست.

خجسته افزود: قیمت‌هایی که امروز در بازار دیده می شوند اگر کنترل نشوند و برنامه ریزی دقیقی در این زمینه صورت نگیرد و نظارت مجلس وجود نداشته باشد آینده خوبی را رقم نخواهد زد. نباید اجازه داد که بیشتر از این به مردم فشار وارد شود. با بالا رفتن قیمت دلار و بی ارزش شدن پول ملی ارزش حقوق دو میلیون تومان به یک میلیون تومان تبدیل شده است و فشار تورم روی دوش مردم است. امروز مردم منتظر اقدام از سوی دولت و  مجلس هستند.

وی تصریح کرد:  امروز مشکل مهم جامعه ما و آمریکای داخلی گرانی‌های موجود در بازار است. ما از آمریکا و اسرائیل آسیب ‌ نخواهیم ندید اما نارضایتی‌هایی که مسبب آن هستیم و همه نسبت به آن سکوت کرده‌اند به ما آسیب خواهد زد. از دولت و مجلس می‌خواهم به طور اضطراری قیمت‌ها را کنترل کند و متناسب با درآمد مردم  آن را تنظیم کند.

وی در پایان گفت: باید برای معیشت مردم و کنترل بازار جلسه‌ای اضطراری تشکیل شود. امروز فساد در بانک‌ها دیده می‌شود ما ۳۶ بانک داریم و بانک‌ها زیان‌ده هستند. چرا که سپرده‌های مردم را گرفته و در جاهای دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند. امروز شاهد تشکیل شرکت‌های اقماری و به غارت بردن سرمایه مردم و ورشکستگی بسیاری از بانک‌ها هستیم. امروز بانک‌های ورشکسته از بانک مرکزی پول می گیرند به طور ویژه باید به موضوع بانک‌ها رسیدگی شود؛ چراکه به یک ابرچالش برای نظام تبدیل شده است .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.