صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / افتتاح یک جشنواره عکاسی همزمان در ایران و اسپانیا
افتتاح یک جشنواره عکاسی همزمان در ایران و اسپانیا

نمایش ۱۲۰ اثر هنری با موضوع محیط زیست

افتتاح یک جشنواره عکاسی همزمان در ایران و اسپانیا

عکس‌هایی از ۶۹ عکاس ایرانی و ۱۳ عکاس خارجی از ۲۸ کشور با هدف بهینه‌سازی مصرف و معرفی انرژی‌های نو در تالار روح‌الامینی باغ نگارستان افتتاح شد.

عکس‌هایی از ۶۹ عکاس ایرانی و ۱۳ عکاس خارجی از ۲۸ کشور با هدف بهینه‌سازی مصرف و معرفی انرژی‌های نو در تالار روح‌الامینی باغ نگارستان افتتاح شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مسعود مکاری ـ دبیر جشنواره نگاه آبی ـ بیان کرد: این جشنواره با هدف فرهنگ‌سازی و بهینه‌سازی انرژی پاک کار خودش را آغاز کرده و نیازمند تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها است. اولین جشنواره به صورت ملی برگزار شد که ۳۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. امسال در دومین دوره جشنواره «نگاه آبی» ۶۱۲۰ اثر به دست ما رسید که در مجموع ۱۲۰ اثر در باغ نگارستان به نمایش گذاشته شده است. همچنین عکس‌هایی از ۲۵ عکاس در گالری در دانشگاه اسپانیا افتتاح می‌شود.

او ادامه داد: داوری دومین جشنواره «نگاه آبی» را محمود کلاری، مجتبی آقایی، نیکی کریمی، شادی غدیریان و نیکولای نیمان که از کارگردانان بزرگ فعال در حوزه محیط زیستی است، بر عهده داشته‌اند.

دبیر جشنواره نگاه آبی همچنین درباره جوایز این دوره از جشنواره اظهار کرد: به سه نفر برگزیده در بخش موبایل مبلغ یک میلیون تومان، در بخش حرفه‌ای سه جایزه یک و نیم میلیون تومانی و در بخش بین‌المللی سه جایزه هزار، ۵۰۰ و ۲۵۰ دلاری به ترتیب برای نفرات اول تا سوم در نظر گرفته شده است.

مکاری همچنین بیان کرد: سال گذشته از ۴۲۰ نقطه شهری برای این جشنواره اثر ارسال شده بود اما امسال از ۳۱ استان برای ما اثر ارسال شد و این جای خوشحالی دارد که این جشنواره توانسته جایگاه خود را در میان مردم پیدا کند.

محمد علی زارع، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران نیز که در دومین نشست خبری جشنواره «نگاه آبی» که امروز ۲۰ خرداد ماه در باغ نگارستان برگزار شد، حضور داشت، گفت: ما در دانشگاه تهران فعالیت‌های فرهنگی را پیگیری می‌کنیم که بر اساس برنامه سوم توسعه در دانشگاه است. از جمله این برنامه‌ها بین‌المللی‌سازی دانشگاه، ترویج مسؤولیت‌پذیری اخلاقی و اجتماعی در بین دانشجویان و کارآفرینی حرفه‌ای است. این جشنواره با هدف فرهنگسازی برای محیط زیست و استفاده از انرژی‌های نو برگزار می‌شود زیرا ما یکسری بحران‌های محیط زیستی مثل ریزگرد، کمبود آب، مهاجرت روستاییان به شهرها را داریم که اگر بخواهیم جلوی این پدیده‌ها را بگیریم باید به صورت اصولی مدیریت سرزمینی را انجام دهیم.

او ادامه داد: ۸۰ درصد منابع طبیعی کشور را داریم که حفظ و صیانت این منابع مشارکت عمومی را می‌طلبد و این موضوع را باید در تشکل‌های دانشجویی مورد توجه قرار دهیم. عمده‌ترین هدف ما در حوزه فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه تهران این است که مشارکت دانشگاهیان را در فعالیت‌های دانشگاهی بهبود و افزایش دهیم.

امین مختاری، دبیر کانون «دایره آبی» دانشگاه تهران و دبیر هنری این جشنواره نیز بیان کرد: از ابتدای سال تحصیلی بعدی طرح‌هایمان را با ابعاد زیست محیطی شناسایی و معرفی می‌کنیم تا واسطه‌ای بین دانشجویان و مسؤولان مربوطه شویم. امیدواریم کارها خوب پیش برود و بتوانیم جذب حمایت مالی را هم داشته باشیم.

او ادامه داد: کانون «دایره آبی» یک کانون زیست محیطی است که درصدد است با ابزارهای هنری در زمینه محیط زیستی فرهنگسازی کند. یکی از مهمترین اقدامات این کانون برگزاری جشنواره «نگاه آبی» است. کانون «دایره آبی» در چند دانشگاه مختلف مثل تهران، دانشگاه هنر و امیرکبیر نیز فعالیت می‌کند. حتی این کانون در دانشگاهی در مادرید اسپانیا توسط یک دانشجوی ایرانی تأسیس شده است. ما از یک سال پیش تلاش می‌کنیم تا از طریق وزارت کشور کانون «دایره آبی» به عنوان یک NGO مجوز فعالیت بگیرد و از این طریق پایان‌نامه‌های دانشجویی را که طرح‌های محیط زیستی دارد را شناسایی و به مسؤولان معرفی کنیم.

جشنواره «نگاه آبی» همزمان با اسپانیا از امروز افتتاح می‌شود. نمایشگاه تهران در محل تالار روح‌الامینی باغ موزه نگارستان تا ۳۰ خردادماه دایر است.

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.