صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آخرین مهلت ارسال مقاله به دومین همایش ملی پسته ایران
آخرین مهلت ارسال مقاله به دومین همایش ملی پسته ایران

آخرین مهلت ارسال مقاله به دومین همایش ملی پسته ایران

دومین همایش ملی پسته ایران، 21 تا 22 شهریورماه امسال در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار می‌شود.

پسته

به گزارش کسب و کار نیوز، پسته یکی از مهمترین محصولات باغی کشور و از عمده‌ترین محصولات صادراتی غیر نفتی است. در حال حاضر بیش از ۴۲۰ هزار هکتار باغ پسته بارور و غیربارور در ایران وجود دارد که ۷۰ درصد آن در استان کرمان و بقیه در ۱۴ استان دیگر از جمله یزد، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، قزوین، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، مرکزی و اصفهان قرار دارد.

بدون شک فقدان مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در مورد این ثروت ملی و منبع درآمدزا از مناطق خشک و کویری و نیز توسعه پسته‌کاری‌ها، بدون در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف آن از جمله مسائل باغبانی، تغذیه، آفات، بازار مصرف، اقتصاد و بازاریابی، سلامت، عرضه صحیح بسته به بازارهای جهانی و رقابت با کشورهای تولیدکننده مشکلات زیادی را طی سالیان اخیر به بار آورده است.

به منظور انسجام و ایجاد وحدت رویه در سیاستگذاری‌های پسته و برگزاری همایش‌های بین ‌المللی، ملی و منطقه‌ای پسته و بهره‌گیری از تجارب دانشگاه‌ها و مراکز و موسسات تحقیقاتی کشور در امر برگزاری مطلوب همایش، دبیرخانه دائمی پسته در شهرستان رفسنجان تشکیل شده و دومین همایش ملی پسته ایران نیز به همت دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان، انجمن علوم باغبانی ایران، پژوهشکده پسته و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این همایش بررسی علمی چالش‌های بزرگی است که در حال حاضر فراروی تولید پسته در کشور قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به افت شدید منابع آبی چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی، خسارت‌های قابل توجه ناشی از شیوع برخی آفات و بیماری‌ها و پیامد آن یعنی مصرف بی‌رویه سموم که می‌تواند سلامت محصول تولیدشده را به مخاطره جدی بیندازد و … اشاره کرد.

مدیریت باغبانی (تکثیر و بیوتکنولوژی، مکانیزاسیون، گرده‌افشانی، گلدهی، میوه‌دهی، هرس، کنترل سال‌آوری)، منابع ژنتیکی (خصوصیات ارقام، خصوصیات پایه‌ها)، تنش‌های زیستی (آفات و بیماری‌ها، کنترل بیولوژیک، علف‌های هرز)، تنش‌­های غیر زیستی (خشکی و شوری، تنش‌های دمایی، سمیت عناصر)، تغذیه و آبیاری (کودهای زیستی و غیرزیستی، مدیریت و سیستم‌های آبیاری)، برداشت و پس از برداشت (فراوری، بسته‌بندی و صنایع تبدیلی، انبارداری)، پسته و سلامت (ارزش غذایی و دارویی،تولید پسته ارگانیک) و اقتصاد و بازاریابی از جمله محورهای دومین همایش ملی پسته ایران محسوب می‌شوند.

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، ۲۲ خرداد ماه آخرین مهلت ارسال مقالات است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت http://cnf.vru.ac.ir//NCIP2/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.