صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وزیر خارجه کانادا: بازگشت روسیه به گروه ۷ در نشست کبک بررسی نشد
وزیر خارجه کانادا: بازگشت روسیه به گروه ۷ در نشست کبک بررسی نشد

وزیر خارجه کانادا: بازگشت روسیه به گروه ۷ در نشست کبک بررسی نشد

وزیر امور خارجه کانادا بررسی عضویت مجدد روسیه در گروه اقتصادی ۷ را رد کرد.

کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از اینترفاکس، کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا در جمع خبرنگاران گفت: این موضوع در میز مذاکرات مطرح نشده است. کانادا مخالف بازگشت روسیه به جمع این گروه به دلیل رفتارهای این کشور در سطح جهانی است.
پیشتر دفتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده بود که کشورهای عضو گروه ۷ با دعوت رئیس جمهور آمریکا به اتاق آرا برای برگردانندن روسیه به این ساختار مخالفت کردند.
با این حال گفته شد ماکرون، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، ترزا می، نخست وزیر انگلیس و جوزپه کونته، نخست وزیر جدید ایتالیا موافقت کرده بودند که دراین خصوص در نشست گروه ۷ گفتگو کنند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز از کشورهای برتر اقتصادی جهان خواسته بود تا مجددا روسیه به جمع این گروه اضافه شود؛ زیرا این کشور ابرقدرتی تاثیر گذار در معادلات سیاسی و اقتصادی جهانی است.
گروه ۸ متشکل از هشت کشور اقتصادی برتر جهان شامل روسیه، انگلیس، آمریکا، ژاپن، ایتالیا، آلمان، فرانسه و کانادا بود که در ماه مارس سال ۲۰۱۴ میلادی در پی تحولات اوکراین و ضمیمه شدن منطقه کریمه به خاک روسیه، روسیه از این گروه خارج و به گروه ۷ تبدیل شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.