صفحه اصلی / اصناف / مالیات بر ارزش افزوده نفس تولید را گرفته است
مالیات بر ارزش افزوده نفس تولید را گرفته است

در صنعت مبل سازی و درودگری؛

مالیات بر ارزش افزوده نفس تولید را گرفته است

رئیس اتحادیه درودگران : در صنعت مبلمان قیمت محصول نهایی بالاتر از قدرت خرید مردم تمام می شود ، دلایل آن هم مالیات بر ارزش افزوده و قیمت بالای مواد اولیه در این صنعت است.

رئیس اتحادیه درودگران : در صنعت مبلمان قیمت محصول نهایی بالاتر از قدرت خرید مردم تمام می شود ، دلایل آن هم مالیات بر ارزش افزوده و قیمت بالای مواد اولیه در این صنعت است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ؛ عبدالحسین عباسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت:​ اکثر مواد اولیه در صنعت مبل سازی و درودگری از چوب گرفته تا پارچه و چرم در داخل کشور تولید می شود اما در دو سه ماه اخیر خرید هر کدام از این مواد اولیه ازجانب فروشنده هایشان منوط به تعیین قیمت ارز شده است. وی گفت:​ تولیدکننده های این صنف در یکی دو ماه گذشته هر وقت که به بازار مراجعه می کنند تا مواد اولیه تولیدات خود را تهیه کنند مجبورند تا ساعت ۱۱ و تعیین قیمت دلار در آن روز صبر کنند درحالی که قیمت ارز هیچ تأثیری در قیمت مواد اولیه ما ندارد. عباسی افزود:​ خرید مواد اولیه در صنعت ما تا حدی پیچیده شده است که بعضی از فروشنده های این مواد حتی از ارائه فاکتور به ما خودداری می کنند و قیمت محصول خود را منوط به تعیین قیمت ارز در چند ماه آینده کرده اند یعنی مواد را امروز به ما می فروشند اما به ما قیمت نمی دهند و در آینده با قیمت چند ماه بعد با ما آن را حساب می کنند. وی ضمن اعتراض به نبود نظارت دستگاه های نظارتی بر فروشنده های مواد اولیه در صنف درودگران و مبل سازان گفت:​ از طرف دیگر یک تولیدکننده در صنعت مبل باید انواع مختلف مالیات و عوارض پرداخت کند تا بتواند تولیدی خود را باز نگه دارد از مالیات بر درآمد گرفته تا عوارض تابلوی سردر مغازه که عوارض بسیار عجیبی است چراکه تابلو شناسنامه هر مغازه است یعنی با همه این مالیات هایی که ما برای تولید پرداخت می کنیم هنوز حتی حق زدن تابلو بالای مغازه خود را نداریم مگر اینکه عوارض آن را پرداخت کرده باشیم. رئیس اتحادیه درودگران افزود:​ علاوه بر اینها ، یکی از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت محصول نهایی در صنعت مبلمان مالیات بر ارزش افزوده است چراکه از چوب فروش، پارچه فروش، روکوب، نقاش،​ مبل ساز و… تا فروشنده نهایی مالیات بر ارزش افزوده گرفته می شود و این یعنی برای یک کالا چندین مرتبه مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می شود، با این روش چطور انتظار می رود تا قیمت نهایی محصولات در صنعت مبل سازی پایین بیاید؟ عباسی گفت:​ اگر مالیات بر ارزش افزوده تنها از فروشنده نهایی کالا گرفته شود و قیمت مواد اولیه هم ثابت نگه داشته شود ، مسلماً قیمت محصول نهایی در صنعت مبلمان پایین آمده و برای تمامی اقشار جامعه قابل خرید می شود. وی افزود: با توجه به اینکه ۸ و نیم درصد از اشتغال کشور در صنعت مبلمان تأمین می شود باید برای حفظ آن تدبیری اندیشید تا مسائلی از این دست جلوی ادامه فعالیت تولیدکننده های این صنعت را نگیرد.

همچنین مطالعه کنید:

اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید

به گزارش کسب و کار نیوز؛  امسال نیز با وجود رکود معاملات در بازار خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.