صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / رشد پنج درصدی تولید محصولات باغی در سال ۱۳۹۶
رشد پنج درصدی تولید محصولات باغی در سال ۱۳۹۶

رشد پنج درصدی تولید محصولات باغی در سال ۱۳۹۶

مرکز آمار ایران اعلام کرد پارسال تولید کل محصولات باغی 11 میلیون و 600 هزار تن بود که نسبت به سال پیش از آن 4.8 درصد افزایش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز از مرکز آمار ایران، پارسال بیش از ۶۱ درصد تولیدات باغی کشور به چهار محصول سیب، انگور، پرتقال و خرما مربوط بود.
مقایسه آمار نشان می دهد تولید محصولات سیب، پرتقال و خرما سال ۱۳۹۶ نسبت به سال پیش از آن به ترتیب ۱۴٫۴، ۱۲٫۵ و ۱٫۴ رشد داشت و در مقابل محصول انگور حدود پنج درصد کم شد.
بر پایه این گزارش، مساحت باغ ها و قلمستان های کشور در سال ١٣٩۶، یک میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار بود که در یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار آن کاشت ساده (تک محصولی) و ۵۵٩ هزار هکتار آن کاشت مخلوط (چندمحصولی) انجام می شد.
همچنین بیش از ۵٠ درصد باغ‌ ها و قلمستان‌های کشور به ترتیب در ١١ استان کرمان، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران، یزد، اصفهان، گیلان، سیستان و بلوچستان و قزوین قرار داشت.
به گزارش کسب و کار نیوز، بر پایه اعلام بانک مرکزی در پنج سال گذشته بخش کشاورزی دارای رشد مستمر مثبت بوده و به طور متوسط چهار تا پنج درصد رشد داشته است.
همچنین تولید کشور در مدت یاد شده، از ۹۷ میلیون تن به ۱۲۲ میلیون تن افزایش یافت.
واردات بخش کشاورزی نیز در سال های گذشته با وجود افزایش حدود پنج میلیون نفری جمعیت کشور، تا پنج میلیون تن کمتر شد.
تراز تجاری غذا در کشور از منفی هشت میلیارد دلار در سال ۱۳۹۲، به منفی سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافت و حدود پنج میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در مصرف مواد غذایی به دست آمد.

اقتصام*۹۱۳۲*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۸ درصدی تولید گندم در ۱۰ سال اخیر

به گزارش کسب و کار نیوز، تولید گندم در ۱۰ سال اخیر منتهی به سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.