صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تغییر رویکرد دانشگاه‌ها از “بنگاه‌های تولید مدرک” به “مراکز کارآفرینی”
تغییر رویکرد دانشگاه‌ها از “بنگاه‌های تولید مدرک” به “مراکز کارآفرینی”

تغییر رویکرد دانشگاه‌ها از “بنگاه‌های تولید مدرک” به “مراکز کارآفرینی”

طی سال‌های اخیر، رقابت گسترده کشورها بر سر توسعه بیش از گذشته نمود داشته و در این میان فقط کشورهایی گوی سبقت را از دیگران می‌ربایند که از تمام عوامل نیروی انسانی خود در تولید و توسعه استفاده کنند. از آنجا که بهره‌گیری از تمام منابع انسانی یکی از عوامل مهم دستیابی به توسعه پایدار محسوب می‌شود و با توجه به هزینه‌های هنگفتی که هرساله از طرف دولت و خانواده‌ها صرف تحصیل قشر جوان جامعه می‌شود، الزامی است بازدهی و پیامد آن نیز مورد توجه قرار بگیرد، نه اینکه فقط به سیل بیکاران جامعه افزوده شود و جامعه به جای ترقی و پیشرفت متحمل هزینه‌های بی‌حاصل و ضرر و زیان شود.

دانشگاهها

به گزارش کسب و کار نیوز، بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دهه اخیر به مشکل مزمن اجتماعی تبدیل شده است؛ غافل از اینکه  منابع انسانی بخصوص منابع انسانی تحصیل کرده و جوان روند توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور را تعیین می‌کند، نه سرمایه و منابع مادی آن. زیرا نیروی انسانی تحصیل‌کرده یکی از اساسی‌ترین عوامل تولیدی و اقتصادی هر کشور است و در این میان پرواضح است کشوری که نتواند مهارت‌ها و دانش مردم خود را توسعه دهد و از آن در اقتصاد ملی به نحو مؤثری بهره‌برداری کند، قادر نخواهد بود به پیشرفت دست یابد و دانشگاه‌ها نیز فقط به بنگاه‌های تولید مدرک تبدیل می‌شوند و عملا نمی‌توانند نقشی در تحولات اقتصادی و اجتماعی ایفا کنند.

بنابراین تربیت نیروی‌انسانی آموزش دیده‌ای که زمینه توسعه پایدار کشور را فراهم می‌سازد باید مورد توجه برنامه‌ریزان آموزش‌عالی قرار بگیرد و صرفا برنامه‌های تدوین شده در این زمینه در مرحله ابلاغ آیین‌نامه و بخشنامه باقی نماند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.