صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بازداشت ۲ مظنون در کوزوو به اتهام طرح‌ریزی برای حملات تروریستی در اروپا
بازداشت ۲ مظنون در کوزوو به اتهام طرح‌ریزی برای حملات تروریستی در اروپا

بازداشت ۲ مظنون در کوزوو به اتهام طرح‌ریزی برای حملات تروریستی در اروپا

دادستان کل کوزوو اعلام کرد، دو مظنون که یکی از آنها تبعه بلژیک است، به ظن طراحی حملاتی علیه نیروهای ناتو و حملاتی در مکان‌های عمومی در کوزوو، بلژیک و فرانسه بازداشت شده‌اند.

پلیس فرانسه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک مرد و یک زن در دوم ژوئن حین هماهنگی برای اجرای “حملات تروریستی و حملات انتحاری با استفاده از مواد منفجره جاسازی شده در خودرو” بازداشت شدند.

هویت مرد بازداشتی، ۲۶ ساله با تابعیت بلژیکی است. همراه او هم زنی ۲۵ ساله ساکن حومه مرکز کوزوو است. طبق اعلام دادستانی، مرد بازداشتی به دنبال اجرای حملاتی انتحاری در مکان‌های عمومی فرانسه و بلژیک بود. با این حال وکیل متهم مدعی است مدرکی دال بر این ادعا وجود ندارد.

به گفته یک مقام ارشد پلیس، دامنه تحقیقات گسترده‌تر شده و افراد بیشتری تحت بازجویی قرار گرفته‌اند. این مقام گفت، پلیس مکالمه تلفنی میان این مظنون‌ها را در اختیار دارد که نشان می‌دهد آنها حملاتی را برنامه‌ریزی کرده‌ بودند.

ناتو این مساله را به پلیس کوزوو مربوط می‌داند. هیات ناتو حدود ۴۵۰۰ نیرو در کوزوو دارد تا به حفظ صلح شکننده در این کشور کمک کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.