صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ایران و روسیه در بخش سوآپ انرژی ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری دارند
ایران و روسیه در بخش سوآپ انرژی ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری دارند

رئیس جمهوری:

ایران و روسیه در بخش سوآپ انرژی ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری دارند

رئیس جمهوری با بیان این‌که تهران از سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و بخش خصوصی روسیه استقبال می‌کند، گفت: ایران و روسیه در بخش سوآپ انرژی ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه همکاری دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، ۱۹ خردادماه) در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: روابط ایران و روسیه در همه ابعاد در حال توسعه است؛ دو کشور در حوزه سوآپ انرژی، دفاعی و بخش ترانزیت، ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه همکاری دارند و تهران از سرمایه گذاری شرکت‌ها و بخش خصوصی روسیه استقبال می‌کند.
رئیس جمهوری در این دیدار که در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر چیندائو چین برگزار شد، با اشاره به نقش مهم روسیه در توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) افزود: ایران طبق گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کرده و پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، مسکو نقش مهمی در استحکام برجام و اجرای تعهدهای طرف‌های مقابل دارد.
پوتین نیز در این دیدار با تاکید بر این‌که مسکو به همکاری با ایران در حوزه‌های اقتصادی، سوآپ انرژی و دفاعی ادامه خواهد داد، روابط دو کشور را در همه عرصه‌های مورد توافق رو به توسعه خواند و عنوان کرد: چشم‌انداز خوبی در همکاری‌های دو کشور در همه عرصه‌ها و از جمله اقتصادی وجود دارد.
رئیس جمهوری روسیه با بیان این‌که کمیسیون مشترک همکاری‌ها، نشست آینده را برنامه‌ریزی می‌کند، گفت: مسکو از عضویت و دائمی شدن موافقتنامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا حمایت می‌کند.
روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، روابط دو کشور را در همه عرصه‌ها رو به گسترش خواندند و با تاکید بر ضرورت و اهمیت بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای تهران – مسکو، عنوان کردند که چشم‌انداز این همکاری‌ها به‌ویژه در حوزه اقتصادی، روشن و رو به توسعه است.

همچنین مطالعه کنید:

برنامه‌ریزی دولت برای تامین برق پایدار صنایع با مشارکت مردم در تابستان امسال

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی افزود: امید است همانند سال‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.