صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / انتشار کتاب با هدف آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان
انتشار کتاب با هدف آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان

انتشار کتاب با هدف آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان

مجموعه «وقتی من این شکلی ام » نوشته معصومه یزدانی با هدف آموزش مهارت های اجتماعی برای کودکان منتشر شد.

به گزارش کسب و کار نیوز از انتشارات فنی ایران (کتاب های نردبان)، یزدانی درباره این کتاب اظهار داشت: در جست و جوها و تحقیقاتی که بین منابعی مثل گلستان، بوستان، مثنوی، کلیله دمنه و قابوسنامه انجام دادم، به شش داستان رسیدم که قابلیت انتقال پیام‌های مربوط به مهارت‌های زندگی را داشت.
وی ادامه داد: بعد از انتخاب داستان‌ها، سعی کردم، ضمن معرفی داستان‌های اصلی و منبع آنها به مخاطب، آنها را طبق اصول علمی مهارت هایی مثل همدلی و تفکر نقاد بازآفرینی کنم.
این نویسنده، زبان و ادبیات کلاسیک را یکی از دلایل مهجور ماندن این منابع غنی ادبی برای کودکان خواند و بازآفرینی را بهترین شیوه برای حفظ و بقای این آثار دانست.
وی اضافه کرد: ما هم که از نظر گوناگونی داستان و متن های قوی و خوب کم و کاستی نداریم، تنها مانع برای در اختیار گذاشتن این داستانها برای مخاطبان امروزی بویژه کودکان و نوجوانان، زبان و در برخی موارد پیام‌هایی است که به دلیل تغییرات زیادی که از دیدگاه روانشناسی در تربیت و آموزش پیش آمده، بیان آنها برای کودکان نامناسب به نظر می‌رسد.
نویسنده «ماجراهای شوتک» افزود: در صورتی که بتوانیم ضمن حفظ چارچوب‌های اصلی داستان که مهم‌ترین آنها قهرمانان و شخصیت های اصلی داستان است، آنها را از نظر ماجرا، فضا و پیام بازآفرینی کرده و حتی اتفاقات و پیام های نو برایشان خلق کنیم، نه تنها داستان‌های کلاسیک ما مهجور نمی‌مانند بلکه شاخ و برگ گرفته و تازه تر می شوند.
وی با تاکید بر ضرورت آموزش مهارت های رفتاری و اجتماعی به کودکان، ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و مشکلات شخصی جامعه را در نبود آموزش صحیح مهارت های رفتاری دانست.
یزدانی گفت: کتاب‌های کودک، بویژه کتاب‌هایی که برای گروه‌ سنی الف و ب که والدین در خواندن آنها با کودکشان مشارکت دارند، کاربرد دوگانه دارند زیرا علاوه بر اینکه باعث می‌شوند، این مهارتها در سنین پایین کودکی در مخاطب ایجاد و تثبیت شود، به بزرگترها نیز کمک می‌کنند تا مرور دوباره‌ای بر این مهارتها داشته و بعضی از رفتارها را که به خاطر نبود نگاه تربیتی صحیح در جامعه کودکی خود ایجاد شده را اصلاح کنند.
نویسنده مجموعه «وقتی من این شکلی ام » درباره آثار جدید خود یادآور شد: تاکنون دو عنوان از این مجموعه «گاوی و تله موش»،«خروسه و روباهه» توسط انتشارات فنی ایران منتشر شده که در ابتدای هر کتاب ضمن اشاره به منبع و داستان اصلی، روایت جدیدی از نگاه نویسنده نقل شده است.
به گفته وی، این داستان ها به دوستی، تعاملات اجتماعی و وظایف اجتماعی می پردازند و مناسب گروه سنی ۶ تا ۹ سال هستند، تصویرگری این کتاب ها را هم طراوت جلالی فراهانی و پگاه رخشا برعهده داشته اند.
فراهنگ**۱۸۸۰** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.