استارت آپی برای پیش بینی بازارهای مالی
Mans hand drawing Startup concept on white notebook

استارت آپ ها به کمک بازارهای مالی می آیند

استارت آپی برای پیش بینی بازارهای مالی

ولاتک ارائه‌دهنده خدمات پیش ‌بینی است که در فاز اول کاری خود ‌روی ارائه خدمات در بازارهای مالی تمرکز کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران، پیش بینی آینده بازارهای مالی برای هر سرمایه گذاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برای جوابگویی به این خواسته سالیان سال است که موسسه هایی ایجاد شده اند که این کار را در سطح جهان انجام می دهند؛ اما در این میان چند سالی است که با کمک هوش مصنوعی و با کمک ربات های کامپیوتری هم تحولات مهمی در این حوزه رخ داده است؛ اتفاقی که باعث شده استارت آپ هایی در جهان و البته ایران در این زمینه شکل بگیرند. نولاتک مشهورترین استارت آپی است که در این حوزه در کشور راه اندازی شده است که در واقع ابزاری برای پیش بینی بازارهای مالی است و البته خوش درخشیده تا جایی که به عنوان یکی از ۱۵ فینالیست مسابقات استارت آپ استانبول انتخاب و برنده جایزه IFIA در سال ۲۰۱۷ شد.

نولاتک، ابزار پیش‌بینی بازارهای مالی است که از سوی امیررضا فراهانی و علیرضا خنشان که هر دو متولد سال ۱۳۷۰ هستند راه اندازی شده است و با استفاده از ابزار هوش مصنوعی و تحلیل کلان‌ داده‌ها پیش بینی هایی از بازارهای مالی را در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌دهد.

امیررضا فراهانی لیسانس خود را در رشته ریاضیات و علوم کامپیوتر از دانشگاه امیرکبیر گرفته ‌و علیرضا لیسانس نرم‌ افزار دارد و هر دو در دوره کارشناسی ارشد در رشته نرم ‌افزار هم ‌دانشگاهی بودند و در دانشگاه علم و صنعت تحصیل کرده ‌اند. آنها قبل از راه‌اندازی این استارت‌آپ پروژه‌هایی را در حوزه توسعه نرم ‌افزار انجام داده اند و بعد از چند پروژه به فکر راه اندازی کار خود افتادند. آن ها از حدود دو سال پیش کار خود را شروع کردند و وارد حوزه prediction as a service یا به اختصار PaaS شدند و به پیش‌ بینی از طریق هوش مصنوعی و بیگ‌ دیتا پرداختند.

نولاتک ارائه‌دهنده خدمات پیش ‌بینی است که در فاز اول کاری خود ‌روی ارائه خدمات در بازارهای مالی تمرکز کرده است. این سیستم قابلیت توسعه را در هر حوزه‌ای که نیازمند پیش‌بینی باشد، از پیش‌بینی رفتار مشتری تا آب و هوا را دارد. بنیانگذاران این استارت آپ در مصاحبه ای درباره خدماتی که ارائه می دهند، گفته اند:«‌ما مدت زمان زیادی را صرف گرفتن بازخورد از مشتریان کردیم تا متوجه شویم که مشتریان دقیقا نیازمند چه نوع خدمتی هستند و بازار را بهتر بشناسیم. خدمتی که در حال حاضر ارائه می‌کنیم، به صورت B2B است و مخاطبان اصلی ما شامل کارگزاری‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و هر شرکتی که می‌خواهد در حوزه مالی تجارت و تراکنش داشته باشد، می‌شود. بر همین اساس این نوع شرکت‌ها با ما وارد مذاکره می‌شوند و نیازهای خود را مطرح می‌کنند و ما طبق نیازهای آن ها که می‌تواند تحلیل رفتار مشتری، سرمایه ‌گذاری و یا ارزیابی تغییرات بازار و غیره باشد، خدمات پیش‌بینی ارائه می‌دهیم. به عبارت بهتر ما متناسب با نیاز‌های مشتریان در بازاری که در آن فعال هستند، نیاز‌سنجی می‌کنیم و فاکتورهای تاثیرگذار در آن بازار را شناسایی می‌ کنیم. پس از آن ‌روی این فاکتورها هوش مصنوعی اعمال می‌ کنیم و تحلیل بیگ ‌دیتا انجام می‌ دهیم و خروجی که به مشتری ارائه می‌ کنیم متناسب با بیزینسی است که انجام می ‌دهد که مشتری می ‌تواند با استفاده از این خروجی و دیدگاه‌های مالی که دارد، در بازار بیزینس انجام دهد.»

همچنین مطالعه کنید:

فروش بیش از ۹۵ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، وزارت اقتصاد اعلام کرد: یکی از معضلاتی که موجب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.