صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / آژیر خاموشی برق در مازندران به صدا در آمد
آژیر خاموشی برق در مازندران به صدا در آمد

آژیر خاموشی برق در مازندران به صدا در آمد

استاندار مازندران آژیر خاموشی برق در تابستان گرم و مرطوب این خطه شمال کشور را به صدا در آورد و خواستار صرفه جویی جدی در تمامی بخش ها برای جلوگیری از این وضعیت شد .

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد اسلامی روز شنبه در کارگروه زیربنایی استان گفت که در صورتی که صرفه جویی در مصرف برق صورت نگیرد ، استان با بحران خاموشی برق در تابستان مواجه می شود.
وی افزود : مازندران با کسری برق در ساعات پیک مصرف رو به رو است و به دلیل برخی کوتاهی در تامین کسری برق با ایجاد ظرفیت های جدید، این مشکل برای سال جاری جدی است.
رئیس شورای زیربنایی مازندران گفت : وزارت نیرو نیز نسبت به احتمال خاموشی در مازندران و برخی دیگر از استان های کشور هشدار داد و مشترکان برق باید با صرفه جویی و مصرف بهینه به تامین کسری کمک کنند.
میانگین مصرف برق در مازندران طی فصل بهار ، پاییز و زمستان حدود یک هزار و ۸۰۰ مگاوات است که در تابستان تا دو برابر افزایش می یابد و به همین دلیل ظرفیت تولیدی موجود پاسخگوی نیاز نیست .
تابستان سال گذشته مردم مازندران در مرداد ماه حدود سه هزار مگاوات برق مصرف کردند که رکورد جدید در مصرف انرژی استان بود .
مسئولان شرکت برق مازندران پیش بینی کرده اند که تابستان امسال دستکم با یکهزار و ۳۰۰ مگاوات کسری برق رو به رو شوند.
مازندران به علت شرایط مهمان پذیری و حضور جمعیت شناور و ساخت و سازهای ویلایی بیشتر از میانگین کشوری در تابستان افزایش مصرف دارد.
** احتمال تغییر ساعات کار ادارات مازندران
استاندار مازندران همچنین گفت که بزودی برای جبران برخی کمبودهای برق در این خطه شمال کشور نسبت به تغییر ساعت کار ادارات و سازمان های دولتی تصمیم گیری می شود.
اسلامی افزود : در صورت نیاز ساعت کاری ادارات و دستگاههای دولتی استان زودتر شروع و در اوج گرما و پیک مصرف نیز برای مدیریت مصرف برق تعطیل می شود.
وی گفت : علاوه بر این ، ادارات و دستگاههای دولتی موظفند تا در مصرف برق صرفه جویی و تجهیزات سرمایشی را در ساعات غیر کاری خاموش کنند.
** برنامه ریزی ظرفیت سازی ۲ هزار مگاواتی برق
استاندار مازندران گفت که بر اساس برنامه ریزی افزایش حدود ۲ هزار مگاوات برق برای این خطه شمال کشور در برنامه ششم پیش بینی شد و تا اوایل تیر ماه سال جاری حدود ۳۱۰ مگاوات برق جدید به مدار اضافه می شود و بقیه نیز از طریق نیروگاههای جدید با سرمایه گذاری داخلی و خارجی تامین خواهد شد.
وی افزود : هم اکنون ۲۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای افزایش ظرفیت تولید برق در مازندران در دست اجراست.
مازندران با دو مدیریت توزیع برق حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک دارد .
براساس آمارشرکت برق منطقه ای مازندران حدود ۳۵ درصد سوء مصرف در این خطه شمال کشور وجود دارد که با جلوگیری از این سوء مصارف ، امکان کسری با ظرفیت فعلی امکانپذیر است.
۶۹۸۲/۱۶۵۴

همچنین مطالعه کنید:

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، ناصر اسکندری با اشاره به اینکه ۹۴ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.