چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / قشقاوی: فرعونیان زمان امروز ملت‌های خاورمیانه را به جان هم انداخته‌اند
قشقاوی: فرعونیان زمان امروز ملت‌های خاورمیانه را به جان هم انداخته‌اند

/حمایت از فلسطین؛ آبرو برای ایران/

قشقاوی: فرعونیان زمان امروز ملت‌های خاورمیانه را به جان هم انداخته‌اند

مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به برخورد خشن رژیم صهیونسیتی با مردم فلسطین و شهادت ۱۶۰ فلسطینی در یک ماه اخیر و با انتقاد از استانداردهای دوگانه بین‌المللی برای برخورد با این اقدامات گفت: آیا این رفتارها خلاف قواعد بین‌المللی نیست.

قشقاوی

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن قشقاوی در مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع مردم کرج با مقایسه رفتارهای فرعونیان در زمان حضرت موسی(ع) و عملکرد امروز رژیم صهیونسیتی گفت: این رژیم با ایجاد اختلاف در جهان ایجاد شد.

قشقاوی افزود: فرعونیان زمان بعد از جنگ جهانی اول و شکست عثمانی،  با اعلامیه بالفور و به وسیله اعمال نفوذ بر اختلاف جهان اسلام  رژیم  صهیونسیتی را بنا نهادند.

وی خاطرنشان کرد: این رژیم از دل اختلاف به وجود آمده و با ایجاد اختلاف نیز ادامه پیدا کرده است.

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: ببینید که امروز جهان اسلام را به بهانه شیعه و سنی و موضوعاتی مانند این به چه روزی انداخته‌اند.

قشقاوی اضافه کرد: وضعیت لیبی امروز به چه روزی رسیده است، سوریه‌ای که همه اقوام در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشتند و هیچ نشانی از اختلاف میان آنها نبود امروز چه وضعیتی دارد.

وی با بیان اینکه چنین وضعیتی در لبنان و  عراق نیز به وجود آمده است گفت:  هر جایی که ممکن بود ارتشش به کار مبارزه با اسرائیل آید  را به جان هم انداختند و برای این هدف گسل‌های قومی را فعال کردند.

این مسئول با اشاره به پتانسیل‌هایی که در خاورمیانه  وجود دارد تصریح  کرد: نخستین تمدن‌ها و دانشمندان، پویاترین اقتصادها و پتانسیل‌هایی از این دست در خاورمیانه وجود دارد اما می‌بینید چگونه ملت‌ها را به جان هم انداخته‌اند، درواقع این شیوه فرعونیان است.

قشقاوی ادامه داد: همانطور که فرعون می‌خواست موسی را پیش از رشد از بین ببرد اینها نیز چون می‌دانند نیرویی در این منطقه در برابرشان مقاومت کند آن را از بین می‌برند.

وی افزود: برای این هدف هم ترور فیزیکی می کنند مثل همان کاری که با دانشمندان ما کردند و اگر ترور فیزیکی نشد ترور شخصیتی میکنند.

قشقاوی ادامه داد: برای ترور شخصیتی  رسانه‌های مزدور  این رژیم، نیروی‌های انقلاب را با انواع شایعات و با کمک فضای مجازی ذبح می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اما آنهایی که در خدمت آنها هستند را با تزریق پول، انواع تبلیغات و هر شکل ممکن زنده نگه می‌دارند.

قشقاوی با بیان اینکه این شگرد مفسدین است، تصریح کرد: اما قرآن کریم به مومنین و انقلابیون وعده و دلداری می‌دهد که روزگار به این شکل ادامه نخواهد یافت.

وی افزود: رژیم صهیونیسی این گونه ماندگار نخواهد شد، اگرچه این رژیم توطئه فرعون است اما خدا می‌فرماید که اراده کردیم بر انقلابیون منت بگذاریم و آنها را وارث قرار دهیم.

وی در ادامه به وضعیت بین‌المللی رژیم صهیونسیتی اشاره و اعلام کرد: آنچه که در مورد این رژیم باید گفت استاندارد دوگانه و برخورد گزینشی است.

مشاور وزیر خارجه گفت: مرز این کشور کجاست؟  هم اصل این کشور جعلی است هم مرز آن چطور بلندی‌های جولان که متعلق به سوریه است  در اشغال آن قرار دارد؟ چطور در کرانه باختری شهرک‌ می‌سازند؟  این چه کشوری است که هیچ مرز مشخصی ندارد؟

وی افزود: پایتخت این کشور کجاست؟ اگر تل‌آویو است چرا سفارت آمریکا به بیت‌المقدس منتقل شد؟ انتقال پایتخت به بیت‌المقدس صریحا نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است.

قشقاوی ادامه داد: یکی دیگر از شاخص‌های برخورد دوگانه این است که حتی تحمل بحث درباره اسرائیل را ندارند؛ این خیلی شگفت انگیز است.

وی در پایان اظهار کرد: آیا کشتن بیش از ۱۶۰ فلسطینی در یک ماه اخیر خلاف قاعده بینالملل نیست؟ در حالی که اکثر رسانه‌های آمریکایی استدلال می‌کنند که اسرائیل در حال دفاع از خود است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

برنامه اجرایی اقتصاد دریا محور در سه بخش نهایی شد/تکمیل ۱۳۰ هزار مسکن مهر در دولت مردمی

به گزارش کسب و کار نیوز ، «علی بهادری جهرمی»سخنگوی دولت در مقدمه نشست خبری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.