صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / طباطبایی‌نژاد: آمریکا و اسرائیل به دنبال ساخت پایگاهی در مقابل کشورهای اسلامی هستند

طباطبایی‌نژاد: آمریکا و اسرائیل به دنبال ساخت پایگاهی در مقابل کشورهای اسلامی هستند

امام جمعه اصفهان گفت: انگلستان و امریکا به دنبال ایجاد مکانی با حضور یهودی‌ها میان کشورهای اسلامی هستند تا آن‌ها را با وسایل جنگی تجهیز کند و هرگاه بخواهند کشورهای اسلامی را در تیررس خود قرار دهند.

امام جمعه اصفهان

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت الله سید «یوسف طباطبایی‌نژاد» پس از اتمام راهپیمایی روز جهانی قدس و در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان که در مصلی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در هفته‌های گذشته راجع به حقوق فرزند سخن گفتیم. فرزند حقوق فراوانی بر گردن مادر و پدر دارد اما حقوق پدر بیشتر است و اگر فرزند در راه اسلام تربیت نشود، بر پدر تأثیر خواهد داشت و او را نیز منحرف خواهد کرد.

وی افزود: نخستین حق، ازدواج پدر است و باید مادر خوبی برای فرزند خود انتخاب کند. دیگر انتخاب نام مناسب برای فرزند و دیگر حق آوردن رزق حلال است. تربیت دینی و درست نیز از حقوق پدر برای فرزندان خود خواهد بود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام(ص) گفت: فرزندان خود را محمدی تربیت کنید، محبت اهل بیت(ع) را در دل آن‌ها قرار دهید و به آن‌ها قرآن بیاموزید. هم‌چنین فرزندان پیامبر را از فرزندان خود بیشتر دوست بدارید.

 طباطبایی‌نژاد ادامه داد: محبت واقعی دو شرط دارد، یکی از آن‌ها محبت اهل بیت علیه السلام است و شرط دوم دوست نداشتن دشمنان اهل بیت. نمی‌شود کسی خدا و رسول را دوست داشته باشد اما فرزند او را دوست نداشته باشد. دوست داشتن پیامبر اسلام و فرزندان ایشان یکی از چیزهایی که لازم است ما داشته باشیم. کسی که خدا را دوست دارد دچار معصیت نمی‌شود و اگر دوستی انسان با خدا درست باشد اطاعت می‌کند.

وی افزود: دهه آخر ماه رمضان ویژه است و عبادت، غسل و دعای خاص دارد. جنگ بدر در ماه رمضان بوده است و زمانی که پیامبر(ص) نتوانستند دهه پایانی ماه رمضان را اعتکاف کند، دو دهه به اعتکاف پرداختند.

امام جمعه اصفهان گفت: در شب قدر تمام پیش آمدهای کل سال مقدر می‌شود و ارزش بالایی دارد. در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که در این شب‌ها دعا قضای الهی را حتی اگر از آسمان نیز نازل شده و آماده اجرا باشد، برگردانده می‌شود. تقدیر الهی عوض نمی‌شود اما دعا آن را بر می‌گرداند. خدا دوست دارد ما به او الهام کنیم و دوست ندارد انسان پیش انسان‌های دیگر التماس کند در حالی که التماس به خدا انسان را رشد می‌دهد.

طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: هم‌چنین سالگرد رحلت مرحوم علامه مجلسی و بانو مجتهده امین است. بانو امین از افتخارات زنان مسلمان و اصفهان است. از خداوند بالاترین درجات را برای این بزرگان خواستاریم.

وی افزود: روز قدس خیلی دامنه دارد. مجموعه فلسطین اشغالی شامل کرانه باختری که زیر سلطه صهیونیست‌ها قرار دارد و غزه،  30 هزار کیلومتر مربع است. در حالی که استان اصفهان با ۱۰۵ هزار کیلومتر مربع حدود یک چهارم آن می‌شود.

 نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: این سرزمین در زمان عثمانی تحت سلطه عثمانی‌ها بود اما پس از آن به دست انگلیسی‌ها افتاد و سعی کردند آن را یهودی‌نشین کنند. اکثر مردم آنجا مسلمان بودند اما ۵۵ هزار مسیحی و یهودی نیز در آنجا حضور داشتند.

طباطبایی‌نژاد گفت: مدفن حضرت ابراهیم، حضرت نوح و بسیاری از پیامبران در این سرزمین است. ما مخالف حضور یهودی‌ها و مسیحی‌ها نیستیم، چون در کشور ما نیز هستند.

وی ادامه داد: انگلستان و امریکا به دنبال این بود که مکانی را میان کشورهای اسلامی با حضور یهودی‌ها داشته باشند و آن‌ها را با وسایل جنگی تجهیز می‌کنند تا هرگاه بخواهند کشورهای اسلامی را در تیررس خود قرار دهند و می‌خواهند پایگاهی برای دشمنی با اسلام بسازند. البته این کار را هم کرده‌اند.

امام جمعه اصفهان گفت: بیش از شصت سال گذشته امام(ره) بر روی آن‌ها حساسیت داشته است اما عربستان احمق و دیگر کشورهای عربی آن را نمی‌فهمد. امام راحل پس از انقلاب اولین کاری که کردند اعلام روز قدس بود و از همه مسلمانان خواستند تا مقابل اسرائیل قیام کنند.

طباطبایی‌نژاد افزود: گروه مقاومت که شامل ایران، لبنان، افغانستان و پاکستان است و روز به روز جنگیدند و پس از آن گروه عربیون و زینبیون آمده‌اند و مبارزه کردند، همه نشانه‌های اعتراض است و روز به روز جمعیت معترضان افزایش می‌یابد. شکست داعش یکی از پیشرفت‌های ما است و بیش از این جلو خواهیم رفت و دشمنان را شکست خواهیم داد. امید است جامعه را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم.

انتهای پیام

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.