سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / دولت / شیوه‌ای که آمریکا در پیش گرفته شیوه خطرناکی است
شیوه‌ای که آمریکا در پیش گرفته شیوه خطرناکی است

رئیس جمهور پیش از ترک تهران :

شیوه‌ای که آمریکا در پیش گرفته شیوه خطرناکی است

رئیس‌جمهور تاکید کرد شیوه آمریکا در روابط بین‌الملل شیوه‌ای بسیار خطرناکی است.

بدرقه رییس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (شنبه) پیش از ترک تهران برای سفر به چین جهت حضور در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در این اجلاس با سران کشورها درباره آن صحبت خواهیم کرد موضوع یک جانبه نگری آمریکاست. آمریکایی‌ها از گذشته فکر می‌کردند رهبر دنیا هستند و الان هم فکر می‌کنند برای همه دنیا تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: اینکه آمریکا از یک معاهده بین‌المللی یک جانبه و بدون حتی هیچ دلیل خاصی خارج می‌شود توهین به کشورهای جهان و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است که البته اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان آمریکا را به خاطر این کار محکوم کردند. همه دنیا باید احساس کنند که شیوه‌ای که آمریکا در پیش گرفته شیوه خطرناکی است  در روابط بین‌الملل  و تضعیف معاهدات بین‌المللی است و کشورها نباید در برابر این کار خلاف قانون ساکت باشند.

روحانی با بیان اینکه دو عضو ۵ +۱ سابق یعنی روسیه و چین در اجلاس شانگهای حضور دارند افزود: در این کشورها با سران این کشورها راجع به این موضوعات بحث می‌کنیم. ایران همواره معتقد بوده و هست که مسائل و پیچیدگی‌های منطقه باید به صورت سیاسی حل شود. ما امروز در منطقه تجاوز برخی کشورها، ناامنی در برخی کشورهای دیگر، ادعای تجزیه طلبی و دخالت قدرت‌های بزرگ را داریم و معتقدیم راه حل این موضوعات سیاسی و از طریق برگزاری اجلاس‌های منطقه‌ای است. ما اعتقاد داریم داشتن منطقه قوی تر و امن تر با توسعه دیپلماسی امکان پذیر خواهد بود.

ادامه دارد…

همچنین مطالعه کنید:

بودجه ۱۴۰۳ با ۲۰ درصد افزایش، ۶۳۴۷ همت بسته شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مبلغ ۶,۳۴۷ هزار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.