صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رهبر شورشیان سودان جنوبی از ملاقات با سالوا کر استقبال کرد
رهبر شورشیان سودان جنوبی از ملاقات با سالوا کر استقبال کرد

در پی تلاش عمر البشیر؛

رهبر شورشیان سودان جنوبی از ملاقات با سالوا کر استقبال کرد

شورشی‌های سودان جنوبی ضمن اعلام آمادگی رئیس خود برای دیدار با رئیس جمهوری سودان جنوبی اعلام کردند که رهبرشان از این دیدار خوشحال می‌شود.

ریک مچار و سالوا کر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، الدردیری محمد أحمد، وزیر خارجه سودان که پیشتر به “جوبا” پایتخت سودان جنوبی سفر کرده بود، از تصمیم عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان برای برگزاری دیدار بین سالوا کر میاردیت، رئیس جمهوری سودان جنوبی و ریک مچار، رهبر شورشیان سودان جنوبی و معاون سابق سالوا کر، در آینده نزدیک در خارطوم خبر داده بود که در پی این اقدام سالوا کر اعلام کرد که وی با تصمیم البشیر به منظور حل بحران سیاسی در سودان جنوبی موافق است.

از سوی دیگر، رئیس کمیته اطلاعات و روابط عمومی شورشیان سودان جنوبی ضمن تأکید بر پایبندی این جنبش (شورشیان سودان جنوبی) به منظور حل بحران سیاسی به روند صلح و آمادگی برای همکاری با “هیئت توسعه دولتی” اظهار کرد: ما به طور رسمی از نشستی که قرار است در خارطوم برگزار شود مطلع نشده‌ایم، بلکه از اقدام “رایلا اودینگا”، نخست وزیر سابق کنیا برای وساطت بین طرف‌های درگیر مطلع هستیم و مچار نیز از دیدار با سالوا کر در هر کشوری که باشد، خوشحال می‌شود.

در همین راستا، هیئت توسعه دولتی از ۹ تن از اعضای ائتلاف مخالفان در سودان جنوبی خواسته تا در آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی در ۱۶ تا ۱۸ ماه جاری میلادی (۲۶ تا ۲۸ خرداد) با یکدیگر دیدار کنند.

گفتنی است که طرف‌های درگیر در سودان جنوبی ماه گذشته میلادی مرحله دوم نشست “انجمن احیای صلح” را برگزار کردند اما این نشست نتیجه مثبتی به همراه نداشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.