صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کارگروه ویژه رژیم صهیونیستی برای مقابله با بادبادک‌های فلسطینیان
کارگروه ویژه رژیم صهیونیستی برای مقابله با بادبادک‌های فلسطینیان

کارگروه ویژه رژیم صهیونیستی برای مقابله با بادبادک‌های فلسطینیان

مقامات رژیم صهیونیستی از تشکیل کارگروهی ویژه برای مبارزه با بادبادک‌هایی که از نوار غزه به سمت شهرک‌های اسرائیل فرستاده می‌شود، خبر داد.

فلسطین

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از اسکای نیوز، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، از حدود دو هفته پیش کارگروهی ویژه بر روی تشخیص نقاط پرواز بادبادک‌ها و بالن‌هایی که از سمت غزه فرستاده می‌شوند و سرنگونی آن‌ها، جهت ممانعت از رسیدنشان به اراضی کشاورزی شهرک‌ها، مشغول به کار شده است.

طبق اعلام این رسانه‌ها، کارگروه مذکور تاکنون در سقوط بیش از ۳۵۰ بادبادک و بالن موفق عمل کرده و به نوبه خود در کاهش تعداد آتش‌سوزی‌ها در شهرک “غلاف” غزه نقش داشته است.

ارتش اسرائیل در حالی از این شیوه استفاده می‌کند که ابزارهای سنتی این رژیم در مقابله با بادبادک‌های آتش‌زا با شکست مواجه شده است.

در ارتباط با مکانیزم عمل این کارگروه، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: هنگامی که این کارگروه بادبادک یا بالنی را مشاهده می‌کند که از نوار غزه می‌آید، پهپادهای خود را از دور به حرکت در می‌آورد تا آنها را سرنگون کنند.

همچنین منابع آگاه گفتند، ارتش رژیم صهیونیستی در حال حاضر بر روی افزایش قدرت این پهپادها از طریق فناوری مربوط به انهدام بادبادک‌ها کار می‌کند.

روزنامه اورشلیم پست نیز روز پنجشنبه در این باره نوشت: ارتش اسرائیل برای مبارزه با بادبادک‌های آتش‌زای فلسطینیان، پهپادهای کوچکی که بر بالهایشان چاقوهایی نصب است، به کار گرفته است و ماموریت این پهپادها که از روز جمعه کار خود را آغاز کرده‌اند، بریدن نخ‌های بادبادک‌های فلسطینیان پیش از رسیدن آن‌ها به شهرک‌های اطراف غزه است.

این اقدام در سایه ادامه پرتاب بادبادک آتش‌زا از سوی تظاهرکنندگان فلسطینی در راهپیمایی‌های بزرگ “بازگشت” صورت می‌گیرد. این بادبادک‌ها منجر به آتش‌سوزی در اراضی کشاورزی شهرک‌های یهودی‌نشین در اطراف غزه می‌شوند.

فلسطینیان این شیوه را چند روز پس از آغاز راهپیمایی بازگشت در ۳۰ مارس آغاز کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.