صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / شهرداری پاریس به نبیل رجب عنوان شهروند افتخاری داد
شهرداری پاریس به نبیل رجب عنوان شهروند افتخاری داد

شهرداری پاریس به نبیل رجب عنوان شهروند افتخاری داد

شهرداری پاریس برای تقدیر از مبارزات نبیل رجب، مخالف بحرینی در راه دفاع از حقوق بشر به او عنوان شهروند افتخاری داد.

نبیل رجب

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، آن هدالگو، رئیس شهرداری پاریس در این رابطه طی بیانیه‌ای اظهار داشت: اعطای چنین عنوانی به نبیل رجب در جلب نگاه‌ها به او و وضعیتش در زندان و سایر زندانی‌های مشابه او در جهان که به دلیل عدم رعایت آزادی بیان تحت فشار هستند، تاثیر بسزایی دارد.

هدالگو در ادامه گفت: آزادی بیان و آزادی رسانه از پایه‌های اصلی ساختار دموکراسی بوده و شهر پاریس به شدت به این مساله پایبند است و ما با این اقداممان خواستار آزادی نبیل رجب هستیم.

این فعال حقوقی بحرین ریاست مرکز حقوق بشر این کشور و نیز مرکز حقوق بشر خلیج (فارس) را برعهده داشته و معاون دبیرکل اتحادیه بین‌المللی حقوق بشر است.

در ادامه این بیانیه آمده است، نبیل رجب از سال ۲۰۱۶ با محکوم کردن ممنوعیت فعالیت نهادهای غیر دولتی و ممانعت از ورود روزنامه‌نگاران خارجی به بحرین توسط رژیم آل خلیفه زندانی شد.

در تاریخ ۲۱ فوریه گذشته این فعال بحرینی به اتهام انتشار توئیت‌هایی در انتقاد از اقدامات آل خلیفه و مشارکت این کشور در جنگ علیه یمن و نیز محکومیت نقض حقوق بشر در کشورش به پنج سال حبس محکوم شد.

دادگاه تجدیدنظر بحرین روز سه‌شنبه این حکم را تایید کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.