صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / شریف: فوتسال بانوان سیاه‌جامگان در خطر نابودی است
شریف: فوتسال بانوان سیاه‌جامگان در خطر نابودی است

شریف: فوتسال بانوان سیاه‌جامگان در خطر نابودی است

فاطمه شریف می‌گوید تیم فوتسال بانوان سیاه‌جامگان در خطر نابودی قرار دارد.

دیدار تیم های فوتسال بانوان شهید چمران لارستان و تاسیسات دریایی

فاطمه شریف در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: مدیرعامل باشگاه سیاه‌جامگان طی جلسه‌ای از وضعیت موجود گله‌ کرد و گفت اگر شرایط به این شکل ادامه یابد حاضر به ادامه تیم‌داری نیست. همچنین وی اعلام کرد حتی حاضر است سهمیه فوتسال دسته یک را به صورت رایگان واگذار کند و هر اسپانسری که توان حمایت از ورزش را دارد صاحب امتیاز شود.

وی ابراز کرد: ما امیدواریم که این اتفاق نیافتد، به هرحال محمدرضاعباسی به عنوان بخش خصوصی هفت سال تیم سیاه‌جامگان را زنده نگه داشته و خاطرات خوشی را برای مردم ورزش‌دوست خراسان رقم زده است.

این سرمربی فوتسال گفت: عباسی به ما گفت خاطر غیرتی که نسبت به استان خراسان رضوی و مشهد دارد، سعی می‌کند که امتیاز را به خارج از استان نفروشد و منتظر ورود اسپانسری از داخل خراسان رضوی است. از آن طرف بعید می‌دانم اگر کسی تیم‌داری را قبول کند بخواهد مسئولیت بخش فوتسال بانوان را نیز به عهده بگیرد. واقعیت این است که اگر عباسی تیم‌داری نکند، نمی‌دانم تکلیف تیم فوتسال بانوان چه می‌شود، شاید هم این امتیاز به هیات فوتبال واگذار شود، در غیر این صورت تیم بانوان نابود می‌شود.

وی در خصوص اعزام تیم فوتسال بانوان به مسابقات المپیک اظهار کرد: چیزی که مشخص است این‌ است که تا شش جولای، کمیته المپیک هر کشور فرصت دارد تعیین کند که از کدام سهمیه‌های خود می‌خواهد استفاده کند چون در این خصوص محدودیت‌هایی وجود دارد و هرکشور باید از بین رشته‌های هندبال ساحلی، راگبی، فوتسال و هاکی باید یک تیم را در یک جنسیت اعزام کند به عبارتی اگر سهمیه هاکی به آقایان داده شود دیگر آقایان نمی‌توانند در چند تیم دیگر شرکت کنند و فقط خانم‌ها می‌توانند در رشته دیگری شرکت نمایند.

شریف ادامه داد: از طرف دیگر این محدودیت نیز برای فوتسال وجود دارد که هر کشوری حتی اگر سهمیه‌هایش را به دست آورد نمی تواند هم تیم زنان و هم تیم مردان خود را برای مسابقات بفرستند. در این خصوص آخرین صحبت هایی که صورت گرفته مبنی بر آن بوده که باید فدراسیون فوتبال به همراه کمیته ملی المپیک کشور خودمان تصمیم بگیرندکه کدام تیم اعزام شود.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال آقایان نیز یک سری دلایل خاص خود را دارند برای اینکه باید اعزام شوند. ما نیز یک سری دلایل داریم که حق تیم ما است تا به مسابقات برویم چون ما دوسال تمرین داشتیم. البته از آن طرف تیم آقایان نیز حدود هشت ماه تمرین داشته است.

شریف ادامه داد: تیم آقایان اظهار می‌کنند که احتمال بردن مدال از سوی آنان بیشتر است اما من به شخصه این نظر را قبول ندارم به این علت که این دوره؛ اولین دوره بازی‌های المپیک است که فوتسال در آن وارد شده است و به همین علت حریف‌ها کاملا ناشناخته‌اند و از طرفی این که در آقایان تیم‌های آزاد به عنوان میزبان، تیم‌های روسیه و برزیل حضورشان حتمی است و فکر می‌کنم این تیم ‌ها جزو مدعیان هستند البته که ایران نیز همواره جزو مدعیان بوده و مقام دارد اما نمی‌توان گفت که اکنون صددرصد می‌تواند مقام طلا را به دست بیاورد. 

وی افزود: از این طرف در بخش بانوان نیز بالاخره یک سری تیم‌ها مانند اسپانیا و پرتغال هستند که جزو مدعیان اصلی هستند، تیم ما نیز تیم خوبی است به هرحال بازیکنان ما در این دوسال تلاش بی وقفه‌ای داشته‌اند و به این امید که برای اولین بار رشته فوتسال به المپیک آمده از خانه و تحصیل خود را دور نگه‌داشته‌اند تا به مسابقات بروند و برای کشورشان افتخارآفرینی کنند. شرایط نامشخص فعلی تاثیر خیلی بدی بر روحیه دانش‌آموزان گذاشته به خصوص که اکنون ایام امتحانات است و این زمزمه‌ها می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر روحیه آنان داشته باشد.

سرمربی تیم سیاه‌جامگان تصریح کرد: این فرزندان نسل آینده کشور هستند. یکی از دلایلی که ما سعی جدی داشتیم مسئولان را توجیه کنیم که لازم است بانوان در مسابقات شرکت کنند این است که هیچ مسابقه فوتسال دیگری برای رده جوانان نداریم اما آقایان مسابقات زیادی دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: حدود بهمن‌ماه مسابقات زیر ۲۰ سال آقایان برگزار خواهدشد. همچنین مسابقات جام باشگاه‌ها را آقایان هرساله تجربه می‌کنند، مسابقات جام جهانی نیز هرچهارسال شکل می‌گیرد اما برای بانوان یک جام ملت‌های آسیا وجود دارد که آن نیز هر دوسال برگزار می‌شود. ما میدان بین‌المللی دیگری نداریم که بازیکنان خصوصا در رده‌های پایه بتوانند در آن شرکت کنند.

شریف خاطرنشان کرد: چون دو سهمیه برای آسیا وجود دارد یک شانس دیگر هم برای ما وجود دارد که بتوانیم اعزام شویم. تا جایی که من اطلاع دارم کشورهای چین و ویتنام تیمی ندارند که اعزام کنند تایلند نیز می‌خواهد در بخش زنان با هندبال ساحلی شرکت کند و فقط در خصوص کشور ژاپن اطلاعی ندارم، به هرحال امیدوارم این اتفاق برای ما با پیگیری کفاشیان و تعاونی، روسای دپارتمان فوتسال رخ دهد.

وی در خصوص مطالبات خود، کادر فنی و بازیکنان مشکی‌پوشان گفت: من به عنوان مربی به همراه کادر فنی حدود ۶۰ در صد حقوق قراردادمان را گرفته‌ایم و گروه بازیکنمان نیز حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد حقوق قراردادهایشان را اخذ کرده‌اند. برای اینکه بازیکنان بتوانند با روحیه بالا در مسابقات حضور یابند همیشه تاکید داشته‌ام که در ابتدا حقوق بازیکنان پرداخت شود.

وی در خصوص آینده کاری خود در صورتی که تیم سیاه‌جامگان از بین برود، اظهار کرد: در این خصوص با باشگاه‌های مختلف صحبت‌هایی داشته‌ام اما ترجیح می‌دهم فعلا در این خصوص چیزی نگویم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.