صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / اتکا به کار کارشناسی و خرد جمعی از ویژگی‌های بارز شخصیتی امام(ره) بود

یک عضو فراکسیون امید:

اتکا به کار کارشناسی و خرد جمعی از ویژگی‌های بارز شخصیتی امام(ره) بود

یک عضو فراکسیون امید با تاکید بر لزوم حفظ آثار و سخنان امام و انتشار آن در جامعه، گفت که اتکا به خرد جمعی و استفاده از نظرات کارشناسی از ویژگی‌های شخصیتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود.

قاسم میرزایی نکو

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، قاسم میرزایی نیکو با اشاره به سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: یکی از ویژگی‌های شخصیتی امام، سپردن امور به متولیان امر و اتکا به خرد جمعی بود که این ویژگی توانست امام را ماندگار کند. ایشان در همان ابتدای انقلاب و در کوتاه‌ترین زمان ابزارهای قانونی تشکیل انقلاب یعنی تهیه پیش‌نویس قانون اساسی و رای‌گیری از مردم برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران را مدنظر قرار دادند که این گواهی است بر توجه ایشان به خرد جمعی.

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس با بیان اینکه توجه به کار کارشناسی و خرد جمعی یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی امام بود، گفت: تصمیم‌گیری درباره پایان جنگ و واکنش نسبت به تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان از مواردی است که امام با اتکا به خرد جمعی تصمیم‌گیری کرد.

میرزایی نیکو افزود: از طرف دیگر امام اولین مرجعی بود که برای ایجاد حکومت قیام کرد آن هم زمانی که هنوز حکومت شاه سرنگون نشده بود ابزارهای حکومت جدید را ایجاد کرد. چنین الگویی در حکومت‌های سرنگون شده نادر محسوب می‌شود. امام در زمان حکومت شاه دولت موقت را تشکیل داده و بر اساس برنامه‌ امور را پیش برد.

این عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید آثار و ارزش‌ها و بیانات امام حفظ و منتشر شود، گفت: نباید تنها قسمتی از صحبت‌های ایشان منتشر و بخشی دیگر سانسور شود، باید از تاریخ انقلاب حفاظت کرد.

وی در پایان بر لزوم احترام به بیت امام تاکید کرد و گفت: همه کشورها نسبت به یادگارهای کسانی که برای کشورشان کار ویژه و خارق‌العاده و رهبری خاص داشتند اهتمام دارند و آنها را مورد احترام قرار می‌دهند، ما هم باید همین کار را انجام دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.