صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / گزارش دولت عراق درباره تخلف‌های انتخاباتی و لغو نتایج انتخابات خارج و آرای آوارگان عراقی
گزارش دولت عراق درباره تخلف‌های انتخاباتی و لغو نتایج انتخابات خارج و آرای آوارگان عراقی

گزارش دولت عراق درباره تخلف‌های انتخاباتی و لغو نتایج انتخابات خارج و آرای آوارگان عراقی

کابینه عراق با لغو نتایج انتخابات برگزار شده در خارج و آرای آوارگان به دلیل اثبات وجود تخلف‌های جدی موافقت کرد.

حیدر العبادی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سومریه نیوز، کابینه عراق در جلسه خود که به ریاست حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور برگزار شد، با توصیه‌ها و سفارش‌های مطرح شده در صورت‌جلسه کمیته عالی تشکیل شده درباره بررسی شکایت‌های انتخاباتی موافقت کرد و تاکید کرد، دست کم پنج درصد از آراء در تمامی مراکز انتخابات باید لغو شوند.

کابینه عراق همچنین تصمیم بر آن گرفت که نتایج انتخابات برگزار شده در خارج از کشور و آرای آوارگان را به دلیل اثبات وجود تخلف‌های شدید و تعمدها و تبانی‌ها لغو کند.

کابینه عراق به دو دستگاه‌ اطلاعات ملی و امنیت ملی و دستگاه‌های اطلاعاتی وزارت کشور دستور داد تا کسانی را که در آراء دستکاری کرده، تحت پیگرد قرار دهند و تدابیر قانونی در حق آنها بر اساس قانون کشور اتخاذ شود.

در همین حال، حیدر العبادی عنوان داشت: گزارشی که به دولت ارائه شده است، از دولت می‌خواهد تا نتایج انتخابات‌ برگزار شده در خارج از کشور و در اردوگاه‌های آوارگان را لغو کند و پنج درصد از آراء نیز به صورت دستی بازشماری شوند.

وی گفت، گزارش دولت عراق به این امر توصیه می‌کند که نتایج انتخابات برگزار شده در خارج از کشور و اردوگاه‌های آوارگان لغو شود. این گزارش‌ همچنین در مورد تخلف‌های جدی در انتخابات پارلمانی اخیر صحبت می‌کند.

العبادی عنوان داشت: برخی از اعضای کمیسیون عالی مستقل انتخابات از انجام سفر بدون اجازه قبلی منع شده‌اند.

این در حالی است که دستگاه عالی قضایی عراق اعلام کرد، هیچ نص قانونی اختیارات لغو نتایج انتخابات در داخل و خارج عراق را نمی‌دهد.

شورای مذکور افزود، هیچ نص قانونی به هیئت قضایی انتخابات اختیار لغو نتایج مشخصی از انتخابات را چه در داخل و خارج از عراق نمی‌دهد. این در حالی است که تعداد شکایت‌های رسیده به شورای کمیسیون انتخابات به ۱۸۸۱ مورد می‌رسد اما شکایت‌های رسیده به دست هیئت عالی قضایی تا روز دوشنبه ۱۲۲۱ مورد بود که طی مدت قانونی ۱۰ روزه تکلیف آنها مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.