صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پوتین: روسیه به قوانین بین‌الملل پایبند است
پوتین: روسیه به قوانین بین‌الملل پایبند است

در آستانه سفر به چین

پوتین: روسیه به قوانین بین‌الملل پایبند است

ولادیمیر پوتین در مصاحبه‌ای با گروه رسانه چین اظهار کرد، روسیه به عنوان کشوری که به اصول قوانین بین‌المللی و منافع شرکایش پایبند است، توجهی جدی به حضور در عرصه بین‌الملل و منافع خود دارد.

پوتین

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک علام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه خود با گروه رسانه چین گفت: ما به عنوان کشوری که به اصول قوانین بین‌المللی پایبند است، به منافع شرکایش احترام می‌گذارد و برای منافع خود نیز تلاش می‌کند، توجه ویژه‌ای به حضور در عرصه بین‌الملل داریم.

پوتین افزود، با توجه به این مساله، روسیه اهمیت بسیاری برای همکاری با شرکای قابل اعتماد خود همچون چین قائل است.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه مصاحبه خود از اولویت‌های روسیه در رشد اقتصادی، نوآوری در اقتصاد، امنیت و توسعه زیرساخت‌ها در زمینه امکانات درمانی و تحصیلات گفت.

پوتین اذعان کرد، روسیه نمی‌تواند هدفی به جز بهبود سطح زندگی شهروندان روسیه داشته باشد و این اصل، مبنای روابط این کشور با سایر کشورها و به ویژه چین است.

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در تازه‌ترین کنگره حزب کمونیست چین، هدف اصلی این کشور را “بهبود زندگی مردم” دانست.

پوتین ادامه داد: مهم‌ترین بخش سخنان شی‌ جینپینگ در کنگره ملی حزب کمونیست چین چه بود؟ رئیس جمهوری درباره چه چیزی صحبت کرد؟ او از بهبود زندگی مردم گفت. راه‌های بسیار متنوعی برای دستیابی به این هدف وجود دارد اما این هدف به جای خود باقی می‌ماند. روسیه نیز به جز بهبود استانداردهای زندگی شهروندانش هدف دیگری ندارد.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد، رهبری این کشور با داشتن این هدف در ذهن روابط خود را با چین ایجاد کرده است.

ولادیمیر پوتین افزود: بر مبنای این اصل، ما چگونگی ایجاد روابط چین و روسیه و محقق ساختن این اهداف و همچنین حصول اطمینان از امنیت و چگونگی تقویت اقدامات برای ایجاد اقتصادی جدید به ویژه در زمینه نوآوری‌های مدرن، اقتصاد دیجیتال، فناوری ژنتیک، جامعه هماهنگ مدرن و اداره کشور و اقتصاد آن را در نظر داریم. بنابراین ما شباهت‌های زیادی با یکدیگر داریم و من بر این باورم که هرگونه تلاش به پیشرفتی جدید خواهد انجامید.

او همچنین به روابط تاریخی عمیق روسیه و چین اشاره کرد و گفت، همین روابط است که رویکرد مشترک این دو کشور را در خصوص سیاست‌های داخلی و مردم آن‌ها را تعیین می‌کند.

پوتین همچنین موفقیت و آینده صلح‌آمیز مردم روسیه را هدف اصلی خود در طول زندگی‌ و فعالیتش دانست.

در سال‌های اخیر، روابط میان روسیه و چین به ویژه در زمینه دفاعی، انرژی و اقتصادی به سرعت افزایش یافته است. روسیه و چین به طور رسمی روابط دوجانبه فعلی خود را جامع، منصفانه و بر مبنای شراکت قابل اعتماد دانسته‌اند.

قرار است که رئیس جمهوری روسیه از ۸ تا ۱۰ ژوئن از چین دیدار و با رهبر چین گفت‌وگو کند. او همچنین در نشست رهبران اعضای سازمان همکاری شانگهای نیز حضور خواهد یافت.

پوتین در ادامه ابراز امیدواری کرد، نشست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا براساس تلاشی شجاعانه و حکیمانه ترامپ برگزار شود و این نشست نتایج مثبتی خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری روسیه گام‌های اتخاذ شده از سوی کیم جونگ اون برای کاهش تنش در شبه جزیره کره را بی‌سابقه خواند و گفت،‌ صحبت درباره تضمین امنیتی قابل فهم است اما تعیین نحوه این کاهش تنش و زمان آن دشوار است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.