صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / وظیفه ملت‌های آزاده حمایت از ملت‌هایی است که مورد ستم قرار می‌گیرند
وظیفه ملت‌های آزاده حمایت از ملت‌هایی است که مورد ستم قرار می‌گیرند

نماینده تهران:

وظیفه ملت‌های آزاده حمایت از ملت‌هایی است که مورد ستم قرار می‌گیرند

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس، انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس از مشروعیت جهانی برخوردار نیست و در مغایرت با ضوابط و مقررات بین‌المللی است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا نجفی، در ارزیابی از انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، گفت: این کار با هیچ منطق، استدلال و محاسبات صددرصد منفعت‌طلبانه دنیایی هم قابل توجیه نیست.

نجفی گفت: انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس از جمله خطاهای اساسی و راهبردی یک تفکر استعماری و استکباری است که فضا و امکان حل و فصل مشکلات و چالش‌های بین مردم در کشورهای مختلف جهان را از بین می‌برد.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: بنده حتی با استدلال غربی‌ها و از زاویه نگاه آنان هم نتوانستم بفهمم چه نفعی در انتقال سفارت به بیت‌المقدس بود. این کار بسیار پر هزینه با آثار و نتایج سوء در درازمدت است.

وی وظیفه انسان‌ها و کشورهای آزاده دنیا از جمله کشورهای اسلامی را مخالفت با خودسری‌های مستبدانه دانست و افزود: نادیده گرفتن حقوق، احساسات، عواطف و علائق ملت‌ها در بطن چنین تصمیماتی نهفته است. وظیفه انسان‌ها و ملتهای آزاده حمایت از ملت‌هایی است که مورد استبداد و ستم قرار می‌گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس حضور مردم در راهپیمایی روز قدس در حمایت از ملت فلسطین را صدایی واحد علیه استکبار جهانی دانست و افزود: صدای واحدی در محکومیت روشهای استبدادی در ملت‌ها شکل گرفته است، ذهن و دل ملت‌ها هیچگاه مظالم استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی را فراموش نخواهند کرد و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند که نمونه این واکنش راهپیمایی روز قدس و اعلام انزجار عمومی از سیاست‌های استبدادی آنهاست.

عضو فراکسیون امید مجلس متذکر شد: اقدامات این چنینی به هیچ وجه مشمول  مرور زمان نمی‌شود و از سوی ملت‌های آزاده مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.