صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اتریش به درخواست پوتین برای لغو تحریم‌ها نه گفت
اتریش به درخواست پوتین برای لغو تحریم‌ها نه گفت

اتریش به درخواست پوتین برای لغو تحریم‌ها نه گفت

صدراعظم اتریش در کنفرانس خبری با رئیس‌جمهوری روسیه علیرغم درخواست مسکو برای لغو تحریم‌ها اعلام کرد: وین خارج از اتحادیه اروپا اقدامی انجام نمی‌دهد و برای لغو تحریم‌ها ابتدا باید وضعیت در شرق اوکراین بهبود یابد.

اتریش روسیه

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، سباستین کورتز، صدراعظم اتریش در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در وین اعلام کرد: ما امیدواریم که با برگزاری مذاکرات متمرکز و فشرده در روابط اتحادیه اروپا و روسیه به خصوص در وضعیت شرق اوکراین پیشرفت حاصل شود تا پس از آن تحریم‌ها گام به گام برداشته شوند.

همچنین کورتز در بخش دیگری از اظهاراتش، گفت: روسیه به عنوان یک ابرقدرت مسؤولیت بزرگی در حفظ صلح در مناطق بحرانی جهان دارد.

وی گفت: ‌روسیه نه تنها نقش بزرگی در مناطق بحرانی جهان از جمله سوریه و شرق اوکراین و دیگر مناطق دارد بلکه مسؤولیت بزرگی نیز بر عهده دارد. ما امیدواریم و انتظار داریم که روسیه نقش و مسؤولیت خود را به خوبی اجرا کند تا مردم بتوانند در صلح و همان‌گونه که دوست دارند زندگی کنند.

ولادیمیر پوتین در سفر خود به اتریش علاوه بر دیدار با الکساندر فون دربلن همتای اتریشی‌اش، با سباستین کورتز صدراعظم این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولادیمیر پوتین اعلام کرد: تحریم‌ها برای همه کس مضر است، هم برای کسانی که آنها را اعمال کرده‌اند و هم کسانی که این تحریم‌ها علیه‌شان صادر شده است، بنابراین من فکر می‌کنم همه کس در لغو تحریم‌ها می‌توانند منافعی به دست آورند.

وی در کنفرانس خبری با همتای اتریشی‌اش گفت،‌ اتریش امروز یکی از مهمترین گذرگاه‌ها برای انتقال گاز از روسیه به اروپا شده است.

دربلن نیز از روسیه تشکر کرد و گفت، نمی‌توان گاز روسیه را با گاز مایعی که از آمریکا می‌آید عوض کرد.

دو طرف همچنین پرونده خاورمیانه از جمله ایران و مساله سوریه را بررسی کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.