صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نشست کشورهای درگیر در بحران خلیج فارس احتمالا سپتامبر برگزار می‌شود
نشست کشورهای درگیر در بحران خلیج فارس احتمالا سپتامبر برگزار می‌شود

نشست کشورهای درگیر در بحران خلیج فارس احتمالا سپتامبر برگزار می‌شود

وزارت خارجه قطر از احتمال برگزاری نشست میان طرف‌های بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس در سپتامبر آتی خبر داد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از اسپوتنیک، لولوه الخاطر، سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد: اقدامات دیپلماتیکی درخصوص بحران میان کشورهای حاشیه خلیج فارس با دوحه انجام می‌شود که از جمله این اقدامات سخن گفتن از برگزاری نشست میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در سپتامبر آتی است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین گفت: با توجه به اقدامات اخیر دولت کویت، اقداماتی درخصوص برگزاری نشستی میان مسئولان کشورهای حاشیه خلیج فارس در ماه سپتامبر انجام می‌شود، اما آیا این اقدام در مسیر کارآمدی قدم خواهد گذاشت یا خیر؟ همه این‌ها به کشورهای محاصره‌کننده قطر بستگی دارد و متاسفانه روش آنها در دوره گذشته قابل پیش‌بینی نبوده است.

وی در ادامه افزود: قطر کاملا تأثیرات اقتصادی محاصره را از طریق تنوع منابع واردات پشت سر گذاشته و این منابع حتی در صورت احیای روابط باقی خواهند ماند، چرا که این منابع پایدارتر هستند.

الخاطر نسبت به تاثیرات سیاسی بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس و پیامدهای خطرناک این بحران بر امنیت منطقه‌ ابراز نگرانی کرد.

در پنجم ژوئن ۲۰۱۷ میلادی چهار کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین، روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه “حمایت و پشتیبانی مالی دوحه از تروریسم” قطع کردند، این درحالی است که دوحه این اتهامات را رد کرده است. این کشورها محاصره زمینی و دریایی علیه این کشور اعمال کرده‌اند.

دولت کویت از آغاز این بحران نقش میانجیگری را ایفا کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.