صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / کشته شدن ۹ نفر در پی غرق شدن قایق مهاجران در آب‌های ترکیه
کشته شدن ۹ نفر در پی غرق شدن قایق مهاجران در آب‌های ترکیه

کشته شدن ۹ نفر در پی غرق شدن قایق مهاجران در آب‌های ترکیه

گارد ساحلی ترکیه اعلام کرد در پی غرق شدن قایق مهاجران در آب‌های دریای مدیترانه در نزدیکی ساحل استان آنتالیا ۹ نفر کشته شده‌اند.

قایق مهاجرین ترکیه

به گزارش کسب و کار نیوز، از ۱۵ سرنشین قایق مهاجران ۹ نفر غرق شده‌اند اما شش نفر دیگر توسط گارد ساحلی و ماهیگیران نجات داده و به بیمارستان منتقل شده‌اند. قربانیان این حادثه شامل شش کودک، یک زن و دو مرد بوده‌اند.

بر اساس آمار گارد ساحلی ترکیه از ژانویه تا مه سال جاری دست‌کم ۲۶ مهاجر در تلاش برای رسیدن به اروپا از طریق آب‌های ترکیه جان خود را از دست داده‌اند.

بیش از یک میلیون مهاجر در سال ۲۰۱۵ به‌طورغیرقانونی وارد اتحادیه اروپا شدند که آب‌های ترکیه یکی از اصلی‌ترین مسیرهای آنها بوده و باعث گرفتن جان هزاران نفر شده است.

پس از توافق ترکیه و اتحادیه اروپا مبنی بر اختصاص سه میلیارد یورو کمک مالی، وعده کاهش محدودیت‌های ویزا برای شهروندان ترکیه و تلاش برای کنترل مهاجرانی که قصد رسیدن به اروپا از طریق ترکیه را دارند، تعداد مهاجرین با کاهش چشمگیری روبه رو شده است.

به گزارش رویترز، بر اساس آمار سازمان ملل متحد تعداد این مهاجرین در سال ۲۰۱۵ یک میلیون و ۱۵ هزار و ۷۸ نفر بود اما در سال ۲۰۱۶ به ۳۲۶ هزار و ۷۵۳ نفر و در سال ۲۰۱۷ به ۱۷۲ هزار و ۳۰۱ نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.