چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ضرورت توسعه فرهنگ گفتمان و تضارب آرا در محیط دانشگاهی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد

ضرورت توسعه فرهنگ گفتمان و تضارب آرا در محیط دانشگاهی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشستی صمیمی با دانشجویان و فعالان حوزه فرهنگی و دانشجویی بر توسعه فرهنگ گفتمان و تضارب آرا در محیط دانشگاهی تاکید کرد.

دکتر آقاجانی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر آقاجانی، در این نشست که با حضور دکتر کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیران مجموعه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و نمایندگان ۱۲ کارگروه دانشجویی برگزار شد، در سخنانی اظهارکرد: این قبیل نشست‌ها باید به دفعات برگزار شود و به تداوم و استمرار به گفتگو بپردازیم. زیرا حل مشکلات در رسیدن به تفاهم و تبادل نظر مکرر برای رسیدن به زبان مشترک است.

وی ضمن تأکید بر اهمیت گفتمان سازی در دانشگاه، افزود: گسست های امروز جامعه نتیجه نبود گفتگو است. در حالی که شکل گیری گفتگوهای اجتماعی،حلال بسیاری از مشکلات است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن بیان توضیحاتی درخصوص مطالبات دانشجویان خاطرنشان کرد: عمیق تر شدن مطالبات دانشجویان موجب خرسندی است. ژرف نگری دانشجویان بسیار اهمیت دارد و به منظور محقق شدن آن، لازم است که مسائل به صورت صحیح، با جدیت و به دفعات از سوی شما دانشجویان پیگیری شود.

دکتر آقاجانی با اشاره به محیط های صمیمانه دانشجویی تاکید کرد: محیط صمیمانه و گفتگوهای مبتنی بر شواهد دانشگاه را به پیش می‌برد.

وی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه محل تک صدایی نیست و باید محل تضارب آراء و افکار باشد تا بتوان با گفتگوی سازنده به فهم مشترک رسید و از شما دانشجویان می خواهم که برای حل مشکلاتتان با مسوولان ارتباط برقرار کنید و به ما راه حل ارائه دهید و با این گفتگوی متقابل می توان به سر منزل مقصود رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاین سخنان خود خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: از زمان تصدی دکتر کدخدازاده، با توجه به روحیه دانشجومداری ایشان، زمینه مشارکت دانشجویان در تصمیم گیری ها بیش از پیش صورت پذیرفته است و شما دانشجویان باید از این فرصت نهایت استفاده را برده و در اداره امور با دانشگاه همگام شوید.

واگذاری امور به دانشجویان مهم ترین دغدغه و اولویت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه

دکتر کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز در این نشست ضمن اشاره به وجود کارگروه های متعدد دانشجویی در دانشگاه، اظهار کرد: مهم ترین دغدغه و اولویت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، سپردن امور دانشجویان به دست خودشان است.

وی با اشاره به اهمیت نظرات دانشجویان و ارایه آن به معاونت، از طراحی فرم نظرسنجی برای مشارکت حداکثری دانشجویان و بارگذاری این فرم ها در پورتال این معاونت خبر داد.
وی با اشاره به تشکیل ۲۷ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه، برگزاری نخستین جشنواره علمی وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  با عنوان«امید و حرکت» را در آینده ای نه چندان دور نوید داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، بازدید از پاویون های دانشگاهی، ارایه راهکار برای بهبود وضعیت فرهنگی دانشگاه ، ابلاغ اساسنامه انجمن ورزشی، مشارکت دانشجویان در اداره امور، ارتقای سواد فرهنگی کارشناسان، کاهش بروکراسی اداری، حل مسائل دانشجویان در پاویون ها  از جمله تاکیدات ریاست دانشگاه در این نشست بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.