صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اجرای سند تحول بسیاری از اندیشه‌های امام(ره) را محقق می‌کند
اجرای سند تحول بسیاری از اندیشه‌های امام(ره) را محقق می‌کند

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

اجرای سند تحول بسیاری از اندیشه‌های امام(ره) را محقق می‌کند

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول گفت: اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بسیاری از اندیشه‌های امام(ره) در مورد جوانان را محقق می‌کند.

امام خمینی

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، رضا مددی با اشاره به این سخن امام که می فرماید «من به همه مسئولین و دست اندرکاران سفارش می کنم به هر شکل ممکن وسایل ارتقای اخلاقی، اعتقادی، علمی و هنری جوانان را فراهم سازید و آنان را تا مرز رسیدن بهترین ارزشها و نوآوریها همراهی کنید و روح استقلال و خودکفایی را در آنان زنده نگه دارید.» اظهار کرد: حضرت امام (ره ) در این بیان به جنبه های مختلف تربیتی دانش آموزان وجوانان تاکید می کند.

وی این فرمایش حضرت امام (ره) را جهت دهنده به سند تحول بنیادین بر شمرد وافزود: این سخن بر تربیت متوازن براساس ساحت‌های ششگانه تربیت موجود درسند تحول تاکید دارد،زیرا امام به توسعه همه جانبه جوانان اشاره می کند.

مددی با اشاره به ضرورت اهمیت و نقش تربیت در جامعه از دیدگاه امام(ره) تصریح کرد: براساس این سخن حضرت امام  باید از همه امکانات و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه جامعه در تربیت جوانان بهره مند شد.

 وی  ادامه داد: نوآوری، به روز بودن، چرخش به سمت نیازهای جامعه، پاسخگو بودن آموزش وپرورش و پویایی از جمله نکاتی است که امام (ره) بر آن تاکید می‌کرد.

مشاور وزیر در اجرای سند تحول خاطرنشان کرد: از نظر امام (ره) یکی از مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش کمک به دانش آموزان برای بدست آوردن ارزش‌های جامعه در جنبههای مختلف است.

وی افزود: دمیدن روح استقلال و زنده نگه داشتن روح خودکفایی در نوجوانان و جوانان یعنی همان نظام تعلیم و تربیت درجهت تقویت استقلال فکری اقتصادی فرهنگی اجتماعی جامعه مورد تاکید رهبر کبیر انقلاب بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.