صفحه اصلی / استان ها / سمنان / چرا مدارس غیردولتی سمنان مشتری ندارند؟
چرا مدارس غیردولتی سمنان مشتری ندارند؟

چرا مدارس غیردولتی سمنان مشتری ندارند؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان قیمت بالای آموزش را مهمترین عامل عدم استقبال از مراکز و مدارس غیردولتی در استان ارزیابی کرد.

مدرسه

محمد دستورانی در گفت‌وگو با ایسنا-منطقه سمنان، اظهار کرد: تنها حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد از دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان سمنان آمادگی دارد این سهم را به ۲۰ درصد افزایش دهد افزود: اگر تسهیلاتی به این بخش اختصاص بیابد می‌توان سهم مدارس غیردولتی را افزایش داد تا به ایجاد اشتغال در این بخش نیز کمک شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در این حوزه پایدار است تصریح کرد: درصورت افزایش سهم بخش غیردولتی به ۲۰درصد می‌توان تا ۱۵۰۰شغل در این بخش ایجاد کرد.

وی از گران بودن و هزینه بالای این مدارس به عنوان یکی از عوامل موثر در استقبال کمتر از آموزش غیردولتی در استان نام برد و گفت: با افزایش دانش آموز هزینه‌های آموزشی نیز می‌تواند تا حدودی کاهش بیابد.

دستورانی با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی غیردولتی در استان سمنان خاطرنشان کرد: تنها ۲۶درصد فضاهای آموزشی غیردولتی در استان، خریداری شده است ضمن اینکه ۷۴درصد فضاهای آموزشی غیراستاندارند لذا این موارد نیز در عدم اقبال بالا به آموزش غیردولتی موثر بوده است.

وی همچنین از جذب ۴۰۰ نیروی استخدامی جدید برای آموزش و پرورش استان در سال جاری خبر داد و گفت: البته این ۴۰۰نفر احتمالا در مهرماه ۹۸ کار رسمی خود را در آموزش و پرورش استان آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین از افزودن۱۵۰ نفر به کادر آموزشی در این استان خبر داد و افزود: این ۱۵۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی از اجرای سه طرح مرتباط با مهارت و اشتغال در آموزش و پرورش استان سمنان خبرداد و اضافه کرد: این طرح‌ها شامل طرح هر دانش‌آموز یک مهارت، طرح “ایران مهارت” و مناسب‌سازی رشته‌ها در مناطق روستایی با اشتغال غالب منطقه است و نقش مهمی در مهارت‌آموزی دانش آموزان و توسعه فرهنگ کار و مهارت در استان دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.