صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / پیشرفت ۶۳ درصدی اجرای طرح آبرسانی به دشت سیستان
پیشرفت ۶۳ درصدی اجرای طرح آبرسانی به دشت سیستان

پیشرفت ۶۳ درصدی اجرای طرح آبرسانی به دشت سیستان

مجری طرح آبرسانی به دشت سیستان گفت: طرح آبرسانی به ٤٦ هزار هکتار اراضی دشت سیستان پیشرفت ٦٣ درصدی داشته است.

آبرسانی

به گزارش کسب و کار نیوز- صالحی در جمع خبرنگاران افزود: طرح ۴۶ هزار هکتاری آبرسانی سیستان با مصوبه دولت و با مجوز مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شد.

وی گفت: پیش بینی شده است این طرح تا پایان سال ٩٧ به بهره برداری برسد.

صالحی بیان کرد: طبق آیین نامه اجرایی قانون بودجه سال ٩٧ ، مبلغ ٣۵٠ میلیون دلار در خرداد ماه برای اجرای این طرح تصویب شد و برای ادامه کار اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه تامین نیروی برق این طرح در سه مقطع زمانی انجام شده است و تا پایان طرح پست های موقت برق تبدیل به پست دائم خواهد شد، گفت:  هم اکنون در اجرای طرح آبرسانی با لوله به دشت سیستان ٢٨٧٠ نفر بصورت مستقیم با  ٧٨٠ دستگاه ماشین آلان سنگین و نیمه سبک و سبک مشغول بکار هستند.

صالحی افزود: این طرح، مصرف آب کشاورزی را در زمین‌های دشت سیستان، از ٨٠٠ میلیون متر مکعب به ۴٠٠ میلیون متر مکعب کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: مجری طرح انتقال آب به دشت سیستان افزود: خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شده طرح انتقال آب با لوله، موجب نجات منطقه سیستان بویژه در بخش کشاورزی خواهد شد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کم باران بودن منطقه سیستان اظهار کرد: میزان بارندگی در این منطقه سالانه کمتر از ۵۰ میلیمتر و میزان تبخیر بیش از ۴ هزار میلیمتر گزارش شده است.

صالحی ضمن ارائه توضیحاتی درباره وسعت طرح نیز گفت: زابل، نیمروز، زهک، هامون و هیرمند، شهرهای این قسمت از استان محدوده طرح را تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه وسعت دشت سیستان بیش از ۲۰۰ هزار هکتار است که با توجه به محدودیت منابع آب و منابع اعتباری در این پروژه مقرر شده ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب مطمئن و پایدار به ۴۶ هزار هکتار از اراضی این دشت حاصلخیز با لوله انتقال پیدا کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.