«محمد خادم منصوری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات موتورسیکلت گفت: ظرف دو ماه اخیر این امر محقق نشد اما از هفته گذشته موافقت هایی برای تخصیص ارز به واردکنندگان موتورسیکلت و قطعات آن اعلام شده است.
وی با اشاره به ممنوعیت واردات موتورسیکلت های کاربراتوری و جایگزینی آنها با موتورسیکلت های انژکتوری، افزود: علاوه بر افزایش قیمت ناشی از نوسانات نرخ ارز، قیمت موتورسیکلت های انژکتوری به طور میانگین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان گرانتر از موتورسیکلت های کاربراتوری است.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی با بیان اینکه اکنون موتورِ موتورسیکلت های مونتاژ داخل به طور کامل از خارج از کشور وارد می شود، گفت: در بازار ایران، سهم موتورسیکلت های چینی ۷۰ درصد و سهم موتورسیکلت های هندی ۳۰ درصد است.
خادم منصوری ادامه داد: موتور موتورسیکلت های چینی وارد و قطعات بدنه در داخل تولید می شود اما در مورد موتورسیکلت های هندی، قطعات منفصله به طور کامل وارد و در کشور مونتاژ می شود.
وی با اشاره به اینکه عمده دوچرخه مورد نیاز کشور نیز از خارج تامین می شود، گفت: قطعات دوچرخه نیز از خارج از کشور وارد و در چهار کارخانه داخلی مونتاژ می شود؛ البته برخی قطعات از جمله فرمان و رکاب در کارخانه های داخلی تولید می شود.
اقتصام**۹۱۸۹**۲۰۲۵
قیمت دوچرخه و موتورسیکت ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی اعلام کرد: قیمت دوچرخه و موتورسیکلت به دلیل نوسانات نرخ ارز، حدود 10 تا 15 درصد افزایش یافت.