صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / سیستان و بلوچستان نیازمند ۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه
سیستان و بلوچستان نیازمند ۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه

سیستان و بلوچستان نیازمند ۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: شاخص بزرگراهی کشور احداث 22 کیلومتر بزرگراه برای هر 100 کیلومتر راه شهری است که این شاخص در استان پایین تر از کشوری است و برای هر 100 کیلومتر راه شهری در استان فقط 4 کیلومتر بزرگراه وجود دارد در حالی که حداقل سیستان و بلوچستان به هزار و500 کیلومتر بزرگراه نیازمند است.

بزرگراه

به گزارش کسب و کار نیوز- مسعود مالکی در بازدید از طرح‌های راه سازی استان افزود: با توجه به شرایط خاص استان و افزایش ترانزیت کالا از مبادی مرزی و بنادر نیاز است میزان جاده‌های ترانزیتی سیستان و بلوچستان افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: چون مسیرهای موجود جوابگوی حجم ترانزیت در استان نخواهد بود، بنابراین برای پیشگیری از حوادث جاده‌ای و ایجاد ترافیک در روزهای پر سفر سال باید حجم بزرگراه‌های استان افزایش یابد که پروژه‌هایی در این زمینه هدف گذاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در منطقه احداث این میزان بزرگراه حداقل سه هزار و۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به نوسانات ارزی، این میزان می‌تواند در سال های آینده افزایش داشته باشد اما برای رسیدن به شاخص‌های کشوری این اعتبار مورد نیاز است.

مالکی تصریح کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک استان در منطقه جنوب و جنوب شرق کشور دو شاهراه اصلی ترانزیت جنوب به شمال و شرق به غرب در استان تعریف شده است که کریدور شمال به جنوب از چابهار آغاز می‌شود و مسیر ترانزیت چابهار به میلک را ایجاد می‌کند و طبق برنامه تعریف شده به مشهد می‌رسد و شاهراه شرق به غرب هم طبق این برنامه از میرجاوه به سمت زاهدان و سپس بم می‌رود.

به گفته وی، این شاهراه‌ها سبب افزایش ترانزیت کالا از مبادی مرزی استان می‌شود و می‌تواند اشتغال پایدار را به همراه داشته باشد، اما تکمیل این دو شاهراه نیازمند اعتبار است که با توجه به شرایط اعتباری موجود نمی‌توان برای تکمیل طرح زمانی را اعلام کرد.

مالکی خاطرنشان کرد: میزان تناژ بار در بنادر استان به بیش از ۸٫۵ تن رسیده است و این موضوع افزایش ترانزیت و تردد خودروهای ترانزیتی را به همراه دارد هر چند با راه اندازی خط ریلی چابهار حجم قابل توجهی از بار توسط ناوگان ریلی جا به جا می‌شود اما میزان تردد خودروهای ترانزیتی در محورهای استان هم می‌تواند سبب افزایش حجم ترافیک شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.