صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / «برنامه ضدتروریستی ۲ میلیارد دلاری آمریکا شکست خورده است»
«برنامه ضدتروریستی ۲ میلیارد دلاری آمریکا شکست خورده است»

«برنامه ضدتروریستی ۲ میلیارد دلاری آمریکا شکست خورده است»

پروژه چندملیتی وزارت دفاع آمریکا با عنوان «آموزش و تجهیز پرسنل» در سراسر جهان برای مبارزه علیه تروریسم با شکست مواجه شده است.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این پروژه در ارتقای ظرفیت‌ها و توانایی نیروهای محلی که بیش از نیمی از اعضای پروژه را تشکیل می‌دهند،‌ ناکام مانده است.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط ناظر فدرال آمریکا، در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ پروژه جهانی آموزش و تجهیز در ارتقای توانایی‌ها و ظرفیت‌های نیروهای محلی در ۱۳ منطقه از ۲۱ منطقه این پروژه ناکام مانده است. البته براساس گزارش‌های ارزیابی در برخی از این پروژه‌ها نتایج مثبتی نیز به دست آمده است. ارتش آمریکا حدود دو میلیارد دلار برای این پروژه هزینه کرده است.

بر اساس این گزارش، استفاده نادرست از تجهیزات، عدم موفقیت در نگهداری و حفظ تجهیزات، اشتباه‌های رخ داده و ‌کمبود نیرو از دلایل ناکامی این پروژه است.

پروژه آموزش و تجهیز پنتاگون در طول دو سال گذشته در کشورهایی مانند بلغارستان، ‌ترکیه،‌ رومانی، یونان، آلبانی، صربستان، لبنان، اردن، چاد، نیجر، مراکش و تونس انجام شده است. بیشتر تمرکز این پروژه روی آفریقا بوده است.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برنامه سازمان سیا برای آموزش و تجهیز شورشیان “میانه‌رو” در سوریه را در ژوئیه ۲۰۱۷ لغو کرد. برخی شورشیان آموزش دیده و مسلح به تجهیزات آمریکایی در کنار تروریست‌های داعش فعالیت می‌کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.