صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / بخش خصوصی به فرایند توسعه کارخانه طلای زرشوران وارد شد
بخش خصوصی به فرایند توسعه کارخانه طلای زرشوران وارد شد

بخش خصوصی به فرایند توسعه کارخانه طلای زرشوران وارد شد

نمایندگان دولت و بخش خصوصی، عصر شنبه قرارداد ساخت کارخانه فرآوری و استحصال طلای زرشوران در مرحله توسعه را امضا کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز، این آیین با حضور «مهدی کرباسیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد.
کرباسیان در این آیین یادآوری کرد: مرحله نخست این طرح در سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید اما در آن زمان از نظر طراحی و تامین ماشین آلات مشمول تحریم‌ها بود.
به گفته این مسوول، در قرارداد فعلی از پیمانکار خواسته شده که اشکالات موجود در خط یک این پروژه را برطرف کند و پیش بینی می شود مجموع ظرفیت ۲ کارخانه با استفاده از فناوری های جدید به سالیانه پنج تن طلا برسد.
وی اضافه کرد: در سال های گذشته با اکتشاف های جدید در منطقه زرشوران حدود ۳۰ تن به ذخیره قطعی طلای منطقه افزوده شده است و عملیات اکتشافی همچنان ادامه دارد.
کرباسیان بیان کرد: اکنون حدود ۷۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کارند که بیشتر آنان بومی منطقه اند و با اجرای مرحله توسعه طلای زرشوران میزان اشتغال دستکم به ۲ برابر می رسد.
وی ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی عملیات توسعه، شاهد شکلگیری صنایع پایین دستی طلا در منطقه باشیم.

** تامین فناوری از سوی شرکت بین المللی از آفریقای جنوبی
کرباسیان که رییس هیات عامل ایمیدروست، اعلام کرد: سرمایه‌گذاری این طرح در مرحله نخست ۳۰۰ میلیارد تومان است که در نهایت به ۵۰۰ میلیارد تومان در سه سال افزایش می یابد.
وی در پاسخ به ایرنا درباره فناوری های به کار رفته در این کارخانه گفت: فناوری مورد استفاده اکسیداسیون تحت فشار بوده که از سوی یک شرکت صاحبنام بین المللی از آفریقای جنوبی تامین می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عمده تامین کنندگان تجهیزات در این پروژه اروپایی اند اما انتقال فناوری جزو قرارداد نیست.

اقتصام*۳۰۶۵*۹۱۳۲*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

کاهش ۱.۶ درصدی تورم تولیدکننده بخش معدن

به گزارش کسب و کار نیوز ، طبق اعلام مرکز آمار ایران، در خرداد ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.