صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / افزایش تولید آمریکا قیمت نفت را کاهش داد
افزایش تولید آمریکا قیمت نفت را کاهش داد

افزایش تولید آمریکا قیمت نفت را کاهش داد

قیمت های نفت در پایان معاملات عصر دیروز (جمعه) به دلیل افزایش تولید آمریکا و بالا رفتن شاخص دلار کاهش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در پایان معاملات عصر دیروز بازار نایمکس این کشور با یک دلار و ۲۳ سنت کاهش نسبت به روز پیش از آن به ۶۵ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت نفت پایه آمریکا هفته گذشته و هفته پیش از آن به ترتیب سه و پنج درصد کاهش پیدا کرد.
قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات عصر دیروز بازار لندن با ۷۷ سنت کاهش نسبت به روز پیش از آن به ۷۶ دلار و ۷۹ سنت رسید. قیمت نفت پایه اروپا هفته گذشته ۰٫۴ درصد بالا رفت.
بنا به اعلام وزارت کار آمریکا، نرخ رشد اشتغال این کشور در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) افزایش و نرخ بیکاری به ۳٫۸ درصد کاهش پیدا کرد که کمترین سطح از ۱۸ سال گذشته است. بر اساس این گزارش، سطح دستمزدها در این کشور نیز در ماه مه افزایش پیدا کرده است.
این تحولات مثبت، احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه ژوئن (خرداد-تیر) و در اواخر سال ۲۰۱۸ را افزایش و شاخص دلار را کاهش داده است.
معمولا شاخص دلار و قیمت کالاهایی مانند نفت که به طور سنتی به دلار قیمت گذاری می شوند در جهت عکس یکدیگر حرکت می کنند. زیرا با افزایش شاخص دلار، قدرت خرید خریدارانی که واحد پولیشان ارزی بجز دلار است کمتر می شود و مقادیر کمتری از این کالاها می خرند.
همچنین افزایش شاخص دلار موجب فروش اوراق بهادار نفتی در بازار شد و به کاهش قیمت نفت در پایان معاملات دیروز کمک کرد.
اداره اطلاعات انرژی وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد: تولید نفت خام این کشور در ماه مارس (اسفند – فروردین) به ۱۰ میلیون و ۴۷۰ میلیون دلار رسید. هفته گذشته تولید نفت این کشور رکورد ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز را شکست تا ضمن پشت سر گذاردن عربستان، فاصله خود با روسیه را کاهش دهد.
اقتصام**۱۰۶۳*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس

به گزارش کسب و کار نیوز ، مسعود بیرانوند با بیان اینکه چاه هندیجان ۹ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.