صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / آرامش در بورس‌های دنیا بعد از انتخابات ایتالیا
آرامش در بورس‌های دنیا بعد از انتخابات ایتالیا

آرامش در بورس‌های دنیا بعد از انتخابات ایتالیا

با آرام شدن فضای سیاسی ایتالیا، بورس های دنیا پس از التهاب چند روز با روند رو به رشد مواجه شدند.

بورس خارجی

به گزارش کسب و کار نیوز، مراسم تحلیف جوزپه کونته به عنوان نخست وزیر جدید ایتالیا روز جمعه برگزار شد تا روند تشکیل کابینه جدید این کشور پس از سه ماه بلاتکلیفی آغاز شود  این تحول باعث شد تا آرامش به بورس های اروپایی بعد از چند روز بازگردد.

رشد بورس میلان ایتالیا

بر اساس این گزارش، شاخص یورواستاکس با رشد یک درصدی همراه شد و شاخص داکس آلمان نیز ۰.۹ درصد مثبت شد. همچنین شاخص فوتسی لندن با رشد ۰.۳ درصدی مواجه شد و شاخص اصلی بورس میلان ایتالیا نیز ۲٫۹ درصد افزایش را به نام خود به ثبت رساند.

از سویی دیگر، شاخص اصلی بورس ایرلند Iseq با رشد ۴۱ واحدی رو به رو شد قیمت سهام شرکت مواد اولیه ساختمانی سی آر اچ با افزایش مواجه شد و هر سهم آن معادل ۳۱.۷۷ یورو معامله شد. افزون بر این، در بازار بریتانیا، قیمت سهام شرکت های معدنی و خدمات بانکی روند رو به رشد داشتند به طوری که رشد قیمت سهام بانک بارکلی، اچ اس بی سی و لویدز بیشترین میزان افزایش را در شاخص فوتسی لندن داشتند. همچنین قیمت سهام شرکت معدنی گلنکور، ریو تینتو و آنگلو آمریکن نیز به ترتیب بار شد ۱.۲ درصدی، ۲٫۷ درصدی و سه درصدی همراه شدند.

صعود استاکس

این گزارش می افزاید: در بازار ایتالیا، قیمت سهام بانک ها بانکو بی پی ام، اینتنسا سائوپولو و یو بی آی با رشد چشمگیری رو به رو شدند و بیشترین میزان افزایش را در شاخص استاکس ایتالیا به ثبت رساندند. تنها روند منفی در بازار اروپایی مربوط به سهام شرکت های تولید خودرو بوده و در این میان، سهام فیات کرایسکر با افت ۴.۵ درصدی رو به رو بود.

رشد شاخص بورس در امریکا

اما در بازار آمریکا، نرخ رشد میزان مشاغل موجب افزایش شاخص ها در این کشور شد و توانست یکی از نشانه های رشد اقتصادی را در این کشور پُررنگ کند. سهام شرکت های تکنولوژی افت مناسبی را داشتند و قیمت سهام اپل، مایکروسافت و آلفابت بیشترین میزان رشد را از آن خود کردند.

همچنین مطالعه کنید:

اختصاص ۱.۵ میلیون تومان سهام به نوزادان متولد ۱۴۰۱

به گزارش کسب و کار نیوز، سید احسان خاندوزی صبح چهارشنبه – ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.