چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کردستان / ۵۱ مدرسه آسیب دیده در مناطق محروم کشور بازسازی می‌شود

به همت جامعه نیکوکاری ابرار؛

۵۱ مدرسه آسیب دیده در مناطق محروم کشور بازسازی می‌شود

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار گفت: بازسازی مدارس آسیب دیده در استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی و کرمانشاه را در دستور کار قرار داده‌ایم که 51 مدرسه را شامل می شود.

استانها/ بازسازی مدارس

به گزارش کسب و کار نیوز، علی اصغر خامنوی، شامگاه پنج شنبه (۱۰ خرداد) در جشن اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان مستعد جامعه نیکوکاری ابرار که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی همواره دغدغه مسئولیت‌های اجتماعی را داشته‌اند به همین دلیل جامعه نیکوکاری ابرار ایجاد شد.

وی افزود: از سال ۸۸ روسا و هیات رئیسه اتاق بازرگانی تصمیم گرفتند که جامعه نیکوکاری را راه اندازی کنند و فعالیت‌های اعضاء جهت توسعه کارهای خیر و گسترش آن در این قالب شکل بگیرد.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار، فعالیت اولیه جامعه نیکوکاری ابرار را بر دو محور ذکر کرد و گفت: در این راستا توانمندی و توانمندسازی مناطق محروم و بورسیه تحصیلی دانش آموزان مستعد در هیات مدیره اتاق بازرگانی مورد تصویب قرار گرفت.

وی هدف از بورسیه تحصیلی دانش آموزان مستعد را جلوگیری از ترک تحصیل این دانش آموزان و تشویق استعدادهای برتر تحصیلی برای رسیدن به مقاطع دانشگاهی و بالاتر عنوان کرد.

خامنوی ادامه داد: در این راستا بورسیه تحصیلی دانش آموزان در حال حاضر در ۲۸ استان کشور توسط جامعه نیکوکاری ابرار انجام شده و تا پایان سال هم در دیگر استان‌های باقی مانده صورت می گیرد.

وی ذکر کرد: جامعه نیکوکاری ابرار بورسیه تحصیلی را با همکاری نهادهایی همچون آموزش و پرورش، کمیته امداد و بهزیستی انجام می‌دهد و این نهادها در شناسایی دانش آموزان مستعد این مجموعه را همراهی می کنند.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در ادامه به دیگر فعالیت های جامعه نیکوکاری ابرار اشاره و تصریح کرد: طرح توسعه پایدار روستایی با رویکرد اشتغال و کارآفرینی از سال ۹۲ به صورت پایلوت در روستایی در خراسان جنوبی آغاز شد و در حال حاضر در سه استان کشور در جریان است.

وی این سه استان را کردستان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان برشمرد و اعلام کرد: این طرح در ۱۱ روستای محروم در این مناطق دنبال شده و تلاش می شود با همکاری صندوق کارآفرینی امید در آینده در روستاها اقدامات خوبی صورت گیرد.

خامنوی اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیت های ابرار حضور در مناطق آسیب دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله است که در این مناطق در بازسازی مدارس و مراکز آموزشی صدمه دیده فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: در این راستا بازسازی مدارس در استان های بوشهر، آذربایجان شرقی و کرمانشاه را در دستور کار قرار داده ایم که ۵۱ مدرسه را شامل می شود.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار ذکر کرد: در حال حاضر کار بازسازی ۳۹ مدرسه را آغاز کرده ایم که امیدواریم تا مهرماه سال جاری اکثر مدارس آماده بهره برداری شوند.

وی به هم افزایی با خیران در راستای فعالیت‌های عام المنفعه هم اشاره و عنوان کرد: با همراهی خیران شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه را تشکیل داده ایم که در حال حاضر ۱۳۰ موسسه عضو این تشکل هستند و از تجربیات همدیگر استفاده می کنند.

خامنوی با اشاره به دستور کار قرار گرفتن دو طرح دیگر در سال جاری در جامعه نیکوکاری ابرار، گفت: نابرخورداری و محرومیت هایی که در خانواده ها مانع تحصیل فرزندان می‌شود را شناسایی می کنیم و همچنین با همراهی فعالان اقتصادی برای اشتغال جوانانی که در مناطق دورافتاده و محروم هستند آموزش هایی را ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.