صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / وزیر ارشاد از نرم افزار قرآنی ‘طنین وحی’ رونمایی کرد
وزیر ارشاد از نرم افزار قرآنی ‘طنین وحی’ رونمایی کرد

وزیر ارشاد از نرم افزار قرآنی ‘طنین وحی’ رونمایی کرد

آئین رونمایی از نرم افزار 'طنین وحی' با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، آیین رونمایی از نرم افزار قرآنی ‘طنین وحی' امروز (جمعه یازدهم خرداد ماه) و همزمان با چهاردهمین روز از برگزاری نمایشگاه قرآن با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت و نیز جمعی از فعالان این عرصه در محل بخش فروش محصولات دیجیتال برگزار شد.
صالحی در این مراسم گفت: ترجمه قرآن کریم به زبان های مختلف و نیز اتخاذ روش های بدیع و تازه برای ارائه و عرضه معارف قرآن از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی نرم افزار ‘طنین وحی' را ابتکاری تازه توصیف و خاطرنشان کرد: ترجمه قرآن کریم به شکل مکتوب از هزار سال پیش رواج داشته است اما باید گفت ترجمه این کتاب آسمانی به روش گویای گفتاری ــ نمایشی با فضاسازی و ترکیب افکتها و آواهای مناسب یک ابداع بدیع و تازه است .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بیش از یک سوم آیات نورانی قرآن کریم با این روش قابلیت ترجمه دارند، عنوان کرد: این روش امکانی فراهم می کند تا بخش بیشتری از مردم بتوانند در ارتباط موثر با قرآن کریم قرار بگیرند.
صالحی در ادامه افزود: اینکه برای ترجمه قرآن کریم نیاز به خواندن نباشد و بتوان با شنیدن ارتباط لازم برقرار کرد بدون شک تاثیر آن بیش از یک قالب ساده و به دور ایده های هنری خواهد بود.
وی با تشکر از تمامی دست اندارکاران این امر خاطرنشان کرد: ایجاد چنین توانمندی هایی در حوزه قرآن فرصت مناسبی را برای ارائه و گسترش بیشتر مفاهیم و آموزه های قرآنی فراهم می آورد.
در طرح «طنین وحی»، ترجمه متن مقدس قرآن با شیوه و محتوایی نوین ارائه شده است.
بیش از یک سوم آیات نورانی قرآن کریم، مواردی است که به نقل قول از شخصیت های مختلف پرداخته است، که در پروژه حاضر این نقل قول ها به صورت نمایشی با حضور حدود ۲۴۰ نقش اجرا شده و در قالب یک ترجمه گویای گفتاری ــ نمایشی با فضاسازی و ترکیب افکت ها و آواهای مناسب، عرضه می شود.
آیاتی که شامل نقل قول نیست، به صورت روایت با حس مربوط ارائه می شود تا فهم متن و مفهوم آیه را برای مخاطب تسهیل کند.
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار «قرآن، چلچراغ هدایت» از ۳۰ اردیبهشت تا ۱۴ خرداد به مدت ۱۷ روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴در محل مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان است.
شبک**۱۹۸۳**۱۷۰۸

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.