صفحه اصلی / سرخط خبرها / مرکز بین المللی خبرنگاران در ایران ایجاد می شود
مرکز بین المللی خبرنگاران در ایران ایجاد می شود

مدیرکل رسانه های خارجی وزارت ارشاد:

مرکز بین المللی خبرنگاران در ایران ایجاد می شود

«علیرضا شیروی» مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از راه اندازی مرکز بین المللی خبرنگاران در آینده نزدیک در تهران خبر داد.

شیروی، امروز (جمعه) به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از تاسیس این مرکز که به همت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت انجام می شود، ساماندهی فعالیت ها و خدمات رسانی بهتر به خبرنگاران داخلی و خارجی در زمینه های مختلف حرفه ای از جمله تبادل اخبار، انجام مصاحبه ها، برگزاری نشست های خبری، برگزاری تورهای خبری به استان های مختلف کشور، آموزش و ارایه تسهیلات بهتر به آنان است.
وی تصریح کرد: این طرح از چند سال پیش در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داشته، ولی اجرای آن اکنون بطور جدی در دستور کار معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی قرار گرفته است.
شیروی گفت: در نخستین گام در این زمینه، با پیشنهاد و مساعدت معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی باشگاه خبرنگاران خارجی روز چهارشنبه (نهم خرداد) در محل این معاونت تاسیس شد.
در مراسم گشایش این باشگاه شماری از چهره ها و شخصیت های رسانه ای کشور حضور داشتند.
مدیرکل رسانه های خارجی یادآور شد که چنین مراکزی در بسیاری از کشورها نیز وجود دارد و در بهبود فعالیت حرفه ای خبرنگاران بسیار موثر و سودمند است.
شیروی گفت: سیاست دولت بویژه در سال های اخیر استقبال از حضور شمار بیشتری از رسانه های خارجی در کشور با هدف انعکاس واقعیت ها و شناساندن ظرفیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری ایران برای افکار عمومی جهان و کاهش هیمنه جریان رسانه ای مسلط غربی است و تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از ۷۰ مورد مجوز جدید برای تاسیس نمایندگی رسانه های خارجی در ایران صادر شده است، شمار نمایندگی های فعال خبری خارجی در کشور را در حال حاضر ۱۶۰ مورد از ۳۴ کشور عنوان کرد.
شیروی گفت: در مجموع ۳۰۶ نفر خبرنگار، عکاس و فیلمبردار برای نمایندگی های یادشده کار می کنند که از این تعداد، ۲۱۳ نفر اتباع ایرانی و ۹۳ نفر اتباع خارجی هستند.
وی خاطرنشان کرد که از مجموع کارکنان رسانه های خارجی در ایران، ۲۶۳ نفر مرد و ۴۲ نفر زن هستند.
مدیرکل رسانه های خارجی، برگزاری بازدیدهای دوره ای برای خبرنگاران خارجی از نقاط مختلف کشور را با هدف آشنایی آنان با اقدامات عمرانی و جاذبه های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری استان ها از جمله برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و گفت که از ابتدای سال جاری تاکنون، آنها در قالب تورهای خبری از استان های خوزستان، کرمان، فارس و آذربایجان شرقی دیدن کرده اند و برنامه بازدید آنان از استان های یزد، سیستان و بلوچستان و گلستان با مساعدت سازمان برنامه و بودجه پس از ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.
شیروی همچنین از سفر ۱۹۶ خبرنگار خارجی طی دو سال گذشته به جمهوری اسلامی ایران خبر داد که از این تعداد ۱۱۲ نفر در قالب ۱۸ هیات رسانه ای از کشورهای مختلف به دعوت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی و در قالب برنامه تبادلات رسانه ای به تهران و دیگر شهرهای کشور سفر کرده اند و متقابلا، از ایران نیز طی دو سال گذشته تعداد ۶۰ خبرنگار در قالب ۱۰ هیات مطبوعاتی به کشورهای لبنان، کره جنوبی، اتریش، آلمان، چین، جمهوری آذربایجان، عراق، روسیه و تونس اعزام شده اند.
وی تاکید کرد که تبادل هیات های مطبوعاتی در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.
فراهنگ** ۱۵۵۱ **۱۴۱۸**۱۳۶۸

همچنین مطالعه کنید:

۱.۸ میلیون سهامدار از طریق سجام سود دریافت کردند

به گزارش کسب و کار نیوز، جزییات واریز سود سهامداران در هفته اول تیرماه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.