صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / تاکید موگرینی بر حفظ برجام در گفت‌وگو با وزیرخارجه ژاپن
تاکید موگرینی بر حفظ برجام در گفت‌وگو با وزیرخارجه ژاپن

تاکید موگرینی بر حفظ برجام در گفت‌وگو با وزیرخارجه ژاپن

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با وزیر امورخارجه ژاپن ضمن گفت‌وگو درباره برنامه جامع اقدام مشترک و موضوع شبه جزیره کره، بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای تاکید کرد.

موگرینی

به گزارش کسب و کار نیوز، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک تماس تلفنی با تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت. دو طرف در این گفت‌وگو بر دو اولویت سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ژاپن، یعنی توافق هسته‌ای با ایران و اوضاع در شبه جزیره کره متمرکز بودند.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، موگرینی و تارو کونو درباره ضرورت حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان مساله‌ای بسیار مهم برای امنیت منطقه و فراتر از آن گفت‌وگو کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه تا زمانی که ایران به اجرای تعهدات خود ذیل برجام ادامه دهد، همان‌طور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون در ۱۱ گزارش پیاپی‌اش پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرده است، به ادامه اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای متعهد خواهد بود.

مسئول سیاست خارجی اتجادیه اروپا همچنین وزیر امور خارجه ژاپن را در جریان اقدامات این اتحادیه برای حصول اطمینان از تداوم روابط اقتصادی با ایران پس از تصمیم آمریکا برای وضع مجدد تحریم‌های مرتبط هسته‌ای علیه تهران قرار داد.

موگرینی و کونو درباره اوضاع شبه جزیره کره، به‌ویژه هدف مشترک دو طرف برای خلع سلاح هسته‌ای کامل، قابل راستی‌آزمایی و برگشت ناپذیر این شبه جزیره به تبادل نظر پرداختند و توافق کردند که در هفته‌های آینده به تماس‌هایشان درباره این دو موضوع ادامه دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.