استارت آپی  برای  سفر  ارزان

مدير ارشد اجرايي «اسنپ‌تريپ» در گفتگو با «كسب‌وكار» مطرح كرد

استارت آپی برای سفر ارزان

شایلی قرایی

یکــی از مهــم‌ترین پیش‌نیازهای رونق و توسعه صنعت گردشگری، ساخت، تجهیز و گسترش احداث هتل‌ها و اماکن اقامتی با استانداردهای بین‌المللی است که در مورد این موضوع در حوزه گردشگری کشور، ضعف‌های زیادی احساس می‌شود. از موضوع کمبود هتل که بگذریم، موضوع خدمات آنلاین هتلداری پیش می‌آید که امروز در تمام دنیا به موضوعی جاافتاده و معمول تبدیل شده است، در حالی که در ایران هنوز با خدمات آنلاین، آن هم در حوزه‌ای بااهمیت با نام صنعت گردشگری مشکل وجود دارد. در این رابطه مدتی است استارت‌آپی برای حل مشکلات خدمات‌دهی آنلاین در حوزه گردشگری شروع به کار کرده است.
«اسنپ‌تریپ» استارت‌آپی کامل در زمینه عرضه خدمات آنلاین رزرو هتل‌های داخلی و خارجی و پروازهای داخلی و خارجی است. «اسنپ‌تریپ» سامانه‌ای جدید از گروه اینترنتی ایرانیان IIG است که توانسته با رویکردی نوین وارد بازار شود و به رقابت بپردازد. در «اسنپ‌تریپ» با چند کلیک می‌توانید پروازها و اقامتگاه‌های مختلف را بررسی و با انتخاب مناسب‌ترین گزینه‌ها سفر خوشی را تجربه کنید. به همین منظور گفتگویی را با امیرعلی مهاجر، مدیر ارشد اجرایی «اسنپ‌تریپ» انجام داده‌ایم که ماحصل آن را در ذیل می‌‌خوانید.

«اسنپ‌تریپ» به چه منظوری و با چه ایده‌ای به وجود آمد؟
در بهار ۹۴ در کنار اسنپ، بامیلو، اسکانو و اسنپ‌فود که آن روزها با اسم زودفود فعالیت می‌کرد، کارمان را شروع کردیم. گروه اینترنتی ایران، یکی از فعالان مطرح حوزه تجارت الکترونیک در ایران و سرمایه‌گذار شرکت‌های اسنپ، اسنپ‌فود، بامیلو، اسکانو و برند جدید پین‌تاپین؛ یعنی «اسنپ‌تریپ» است. این گروه تلاش می‌کند تغییر بزرگی را در بازارهای مختلف به نفع مصرف‌کنندگان ایرانی ایجاد کند. از جمله این تغییرات می‌‌توان به موفقیت اسنپ در حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری اشاره کرد. «اسنپ‌تریپ» نیز با ورود به حوزه فروش بلیت هواپیما در کنار رزرو هتل، آماده به وجود آوردن تغییر در حوزه گردشگری است و در نظر دارد به جامع‌ترین مرجع گردشگری ایران تبدیل شود. با توجه به اینکه نام اسنپ در ذهن کاربران ایران با مفهوم تغییر در یک کسب‌وکار گره خورده، قرار بر این است که پین‌تاپین نیز از این پس با نام «اسنپ‌تریپ» به فعالیت خود ادامه دهد و با خدمات تازه‌اش نبض تحول در حوزه گردشگری را به دست گیرد.
برای قدم اول سعی کردیم امکان رزرو آنلاین بیشتر هتل‌های داخلی را فراهم کنیم تا کاربران‌مان بتوانند از بین گزینه‌های مختلف مناسب‌ترین را انتخاب کنند؛ یعنی قدم اول‌مان رزرو آنلاین هتل‌های داخلی بود. کم‌کم خدمات‌مان را کامل کردیم. فراهم کردن خدمات مخصوص شرکت‌ها و سازمان‌ها، اضافه کردن هتل‌های خارجی و امکان رزرو بلیت پرواز نمونه‌هایی از این خدمات است. بنابراین قدم‌های بعدی را برداشتیم و خدمات‌مان را بیشتر کردیم. با تبدیل شدن به کامل‌ترین مرجع رزرو هتل‌های داخلی و کامل کردن خدمات‌مان در بخش‌های مختلف سفر، از جمله اضافه کردن امکان رزرو هتل‌های خارجی و خدمات پرواز داخلی و خارجی با کمک فلایتیو، خود را در نقطه‌ای دیدیم که تغییر بزرگی را این‌بار در بازار گردشگری رقم بزنیم؛ ازاین‌رو تصمیم گرفتیم در ادامه راه برندهای پیشتاز گروه‌مان، با نام «اسنپ‌تریپ» به فعالیت‌مان ادامه دهیم.

چطور شد که تصمیم گرفتید به حوزه گردشگری ورود کنید؟
تلاش ما همواره بر این موضوع است که با استفاده از ابزارهای مناسب، هزینه سفرهای ایرانیان را کاهش دهیم. ما در صنعت هتلداری و بهره‌مندی آن از خدمات آنلاین دستاوردهای خوبی را کسب کردیم و متوجه شدیم گردشگری آنلاین ایران بازاری کوچک با ظرفیت فوق‌العاده است.
مزیت‌های گردشگری و پتانسیل‌های فعال‌نشده در این حوزه بسیار زیاد است. ایران در حال حاضر ۲۲ اثر ثبت‌شده در میراث جهانی یونسکو دارد، در حالی که ترکیه ۱۷ اثر ثبت‌شده در یونسکو دارد. ایران با ۸۲ میلیون نفر جمعیت، ۵۶ میلیون کاربر اینترنت، ۴۲۰ میلیارد دلار تولید ناخالص ملی، ۹۰ درصد ضریب نفوذ سیستم بانکداری، ۴۰ میلیون کاربر گوشی‌های هوشمند و ۶۰ درصد جمعیت زیر ۳۵ سال ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری و صنعت هتلداری دارد که تعریف این خدمات آنلاین به رونق صنعت گردشگری کمک خواهد کرد. رویکرد ما در «اسنپ‌تریپ» معرفی بهتر هتل‌ها به مردم بوده است.

چه تعداد نیروی مشغول به کار دارید؟
در حال حاضر ۱۷۰ نفر در «اسنپ‌تریپ» مشغول به کار هستند و همواره درصددیم با استفاده از ابزارهای مناسب، هزینه سفرهای ایرانیان را کاهش دهیم. از سویی افزایش تقاضا برای رزرو هتل در ایام رکود و ایجاد درآمد از بخش‌های غیراقامتی دو اولویت اصلی ماست که با تشکیل تیم و برنامه‌ریزی در این راستا حرکت می‌کنیم. با تشکیل تیم عکس و فیلمبرداری از هتل‌ها بستری فراهم کردیم تا تبلیغات اختصاصی برای این مجموعه‌ها تهیه کنیم. در مقطع کنونی هم تمرکز بیشتری بر ارائه خدمات و رزرو هتل برای شرکت‌های دیگر و سازمان‌ها داریم. تاکنون بیش از ۳۵۰ شرکت از خدمات ما استفاده کرده‌اند و بیش از ۵۰ رویداد در سالبرگزار کرده‌ایم.

چه برنامه‌هایی برای توسعه خدمات خود دارید؟
«اسنپ‌تریپ» در راستای سیاست‌های فروش B2B سعی دارد افزایش درخواست رزرو هتل‌ها را در ایام رکود ۴ برابر افزایش دهد. ضمن اینکه هر کاربری که از خدمات «اسنپ‌تریپ» استفاده کند، به آن تخفیفی از یکی از زیرمجموعه‌های اسنپ پیشنهاد می‌شود که این رویکرد سبب می‌شود جذابیت استفاده از خدمات آنلاین برای کاربران چند برابر شود.
همچنین راه‌اندازی سرویس پروازی در «اسنپ‌تریپ» را داریم. ماهانه با ۲۰۰ هتل همکاری داریم و می‌توانیم اطلاعاتی که در این حوزه به دست می‌آوریم را در اختیارشان قرار دهیم تا میزان درخواست رزرو و میزان فروش را در سایت رصد و مقایسه کنند. امیدواریم با توسعه خدمات «اسنپ‌تریپ» مسافرت داخلی و گردشگری کشور رونق بگیرد. قصد داریم هزینه سفر را برای همه ارزان کنیم. تمام تلاش ما این است که رزرو هتل در کشور صددرصد آنلاین شود، زیرا طبق بررسی‌های‌مان بیش از ۷۵ درصد از کاربران تمایل دارند از خدمات رزرو آنلایناستفاده کنند.
مشکل حوزه گردشگری در ایران چیست؟
به طور کلی مشکل اصلی بازار گردشگری ایران به ضعف در ارائه خدمات آنلاین هتل برمی‌گردد، چراکه رزرو هتل در ایران اغلب به صورت آفلاین انجام می‌شود. «اسنپ‌تریپ» در آغاز فعالیتش تمرکز خود را روی این بازار آفلاین و آوردن آن به سمت آنلاین گذاشت. این کار آسان نبود و برای رسیدن به کیفیت رضایت‌بخش زمان و انرژی زیادی را صرف کردیم و در نهایت موفق شدیم «اسنپ‌تریپ» را به رتبه اول بازار رزرو آنلاین هتل تبدیل کنیم.
امروز به هدف اولیه خود دست پیدا کردیم و تصورمان بر این است که می‌توانیم با توجه به ساختار نظام‌مندی که در بحث رزرو هتل به وجود آورده‌ایم، زمینه رشد «اسنپ‌تریپ» را در بازار پرواز و خرید بلیت هواپیما نیز به وجود آوریم. «اسنپ‌تریپ» امروز در نقطه عطف رشد خود قرار دارد و پیش‌بینی ما این است که تحت عنوان نام اسنپ رشد چشمگیری را تجربه خواهیم کرد و آمادگی لازم را برای این موضوع داریم.

همچنین مطالعه کنید:

عرضه ۱۵۰۰ محصول دانش‌بنیان در اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش کسب و کار نیوز ، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.