صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نامه شورای مسلمانان انگلیس به ترزا می در اعتراض به اسلام‌هراسی

نامه شورای مسلمانان انگلیس به ترزا می در اعتراض به اسلام‌هراسی

بزرگترین گروه مسلمان انگلیس امروز (پنج‌شنبه) از حزب محافظه‌کار ترزا می خواست تا تحقیقات مستقلی درباره اسلام‌هراسی انجام دهد تا اطمینان حاصل کند "نژادپرستان و متعصبان جایگاهی در این حزب ندارند."

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شورای مسلمانان انگلیس اعلام کرد: اکنون هر روز شاهد حوادثی ناشی از اسلام‌هراسی در انگلیس هستیم که شامل نامزدها و نمایندگانی از حزب محافظه‌کار است و توئیت‌های توهین‌آمیز تا اتهاماتی از ارتباطات با چهره‌های راست افراطی را شامل می‌شود.

هارون خان، دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا در نامه‌ای به رئیس حزب محافظه‌کار نوشت: می‌خواهیم تمام احزاب سیاسی اطمینان حاصل کنند که آنها در اجرای تعهدشان علیه تمام اشکال تعصب و تبعیض قاطع هستند. دموکراسی ما نباید تحت‌الشعاع یک فرهنگ تفرقه‌افکن داخل احزاب سیاسی قرار بگیرد که موجب اذیت و آزار اقلیت‌ها و بیگانه کردن کسانی ‌شود که مواضع سیاسی مشابهی دارند.   

سخنگوی حزب محافظه‌کار انگلیس تاکید کرد، تمام حوادث مرتبط با اسلام‌هراسی جدی تلقی می‌شود.

در نامه مذکور لیستی از حوادثی آمده است که به گفته این گروه آوریل و اوایل مه رخ داده است. در یک مورد، مشاوران حزب محافظه‌کار انگلیس اسلام را “نازیسم جدید” توصیف کرده و مقالاتی که مسلمانان را “انگل‌ها” می‌نامید به اشتراک گذاشتند. مورد دیگری به اقدام دیوید بوستون، یکی از نامزدهای حزب محافظه‌کار اشاره داشت که چند روز پیش از انتخابات تصویری از یک تکه کوچک گوشت خوک آویزان به در با نوشته “از خانه خودتان مقابل تروریست‌ها حفاظت کنید” منتشر کرد.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.