صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / مصدومیت کودک سه ساله با افتادن از سرسره
مصدومیت کودک سه ساله با افتادن از سرسره

در پارک گلچین منطقه 15 رخ داد

مصدومیت کودک سه ساله با افتادن از سرسره

در پی وقوع حادثه سقوط یک کودک 3 ساله از وسایل بازی در پارک گلچین در منطقه 15 و مصدومیت وی از ناحیه سر، شهرداری منطقه 15 اعلام کرد بررسی بیشتر درباره این حادثه را انجام خواهد داد.

نیما

سعید قربانی پدر نیما کودک دچار حادثه شده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد علل وقوع حادثه می گوید: در یکی از شب های ماه رمضان برای اینکه نیما پسرم تفریح کند به پارک گلچین در خیابان نبرد جنوبی در منطقه ۱۵ که در نزدیکی خانه مان است رفتیم.
وی با بیان اینکه در قسمت بازی کودکان، سرسره‌ای تونلی وجود دارد که کودکان از این سرسره بسیار استقبال می‌کنند، ادامه داد: معمولا فاصله بین نرده ها در سرسره ها حدود ۱۰ سانت است اما در قسمتی از این سرسره فاصله بین دو نرده به حدود سی سانت رسیده بود که سبب شد فرزند سه ساله ام از این وسیله بازی سقوط کند.
پدر نیما با بیان اینکه فرزندم از سرسره سقوط کرده و سرش به شدت دچار خونریزی شده و در نهایت با کاهش ضریب هوشیاری پسرم به زیر ۱۰ درصد، عمل جراحی بر روی سرش انجام گرفت، گفت: تمام افرادی که آن شب شاهد این حادثه بودند شماره خود را برای اینکه در هر دادگاهی شهادت دهند به ما دادند اما چند روزی از این حادثه گذشته و همچنان این وسیله ناایمن در قسمت وسیله بازی کودکان است و مسئولان پارک نیز بی تفاوت از کنار آن می گذرند.
وی ادامه داد: البته از شهرداری منطقه ۱۵ برای دلجویی با ما تماس گرفتند و قرار شده است که با ما دیداری داشته باشند و در این جلسه حتما گلایه هایمان را مطرح خواهیم کرد.

پارک محل سقوط نیما از وسیله بازی

بنابراین گزارش، در پیگیری های خبرنگار ایسنا از روابط عمومی شهرداری منطقه ١۵ آنها اعلام کردند که برای بررسی بیشتر قرار است ظهر امروز از این کودک عیادت کنند و با پرس و جو درباره این حادثه از والدین وی، در جریان کامل حادثه قرار گیرند.

این در حالی است که زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در خصوص این حادثه و وجود وسایل ناایمن بازی در بوستانهای شهر تهران نیز در گفت وگویی اعلام کرده است: باید ابعاد این حادثه مورد بررسی قرار گیرد که آیا این حادثه به دلیل ناایمن بودن وسیله بازی بوده یا نه؛ اما موضوع ایمنی فضاهای شهری یکی از موضوعات مهمی است که توسط کمیته ایمنی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: پارک ها و وسایل بازی پارک ها حتما باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. این در تعهد پیمانکاران است که کلیه تجهیزات مورد بازبینی قرار گیرد و ایمنی آنها چک شود. در صورت هر نقص ایمنی و فرسودگی که احتمال آسیب رسانی به شهروندان را داشته باشد پیمانکار باید بجز جبران خسارت، پاسخگو نیز باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز این اتفاق در حالی رخ می دهد که پیش از این نیز معصومه آباد، رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر چهارم گفته بود: از مهمترین فاکتورهای ارزیابی ایمنی در شهرهای بازی و پارک ها سطح فضای بازی، طراحی وسایل، مراقبت و همچنین نحوه نگهداری از وسایل است، بگونه ای که سطح زیر وسایل بازی باید به اندازه کافی نرم و حجیم باشد تا هنگام سقوط بچه‌ها، مانع آسیب دیدگی شود. سیمان، آسفالت ، بتن و سنگ فرش به هیچ عنوان برای سطح زیر وسایل بازی مناسب نبوده و غیرایمن و غیرقابل قبول هستند. چمن، خاک و خاک فشرده نیز نامناسب هستند.
آباد تاکید کرده بود: برای وسایلی که در ارتفاع قرار دارند، حتما باید نرده های ایمنی و حفاظ نصب شود. تاب، الاکلنگ و دیگر تجهیزات دارای حرکت، باید در فضایی جدا از محل بازی سایر بچه ها قرار داده شده و هر تاب باید حفاظ مخصوص به خود را داشته باشد. همچنین این وسایل نباید دارای قسمتی باشند که خدای ناکرده سر، دست یا پای آنها داخل وسیله گیر کند. کلیه منافذ مانند پله های نردبان سرسره و… نباید کمتر از ۹ سانتی متر یا بیشتر از ۳۲ سانتی متر باشند و وسایلی با قسمتهای متحرک نظیر تاب، الاکلنگ نباید دارای قسمتی باشند که دست یا سایر قسمتهای بدن بچه ها در آن گیر کند.

پرونده پزشکی
نیما

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.