صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه: جامعه جهانی نباید با تمرکز بر دیگر مشکلات خاورمیانه مساله فلسطین را رها نکند
روسیه: جامعه جهانی نباید  با تمرکز بر دیگر مشکلات خاورمیانه مساله فلسطین را رها نکند

روسیه: جامعه جهانی نباید با تمرکز بر دیگر مشکلات خاورمیانه مساله فلسطین را رها نکند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید دارد که جامعه جهانی قبل از تمرکز بر حل و فصل مسائل دیگر خاورمیانه باید مساله فلسطین را حل کند.

واسیلی نبنزیا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت روسیا الیوم، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی نشست ویژه‌ای در سازمان ملل که روز چهارشنبه به درخواست آمریکا برای بررسی “حملات از نوار غزه علیه اسرائیل ” برگزار شد، نسبت به پناه بردن طرفین اسرائیلی و فلسطینی به استفاده گسترده از قدرت نظامی که بی‌اعتمادی میان طرفین را عمیق‌تر و از سرگیری روند مذاکرات را دورتر می‌کند، ابراز نگرانی کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: پناه بردن به قدرت نظامی و  مخالفت با مذاکرات مستقیم روند صلح را متوقف می‌کند. این مساله نه تنها به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بلکه به تمامی بحران‌ها مربوط می‌شود .ما طرفین را به خویشتن داری دعوت می‌کنیم.

نبنزیا تصریح کرد: حل‌ و فصل درگیری‌ها در خاورمیانه مدت زمان طولانی است که  به بن بست رسیده و شورای امنیت مجبور است به جای تلاش جهت دستیابی به راه حلی برای مسائل اصلی تمرکز خود را برای بین بردن پیامدهای نامطلوب ناشی از وضعیت کنونی قرار دهد.

وی تاکید کرد: این روش سازنده‌ای نیست و  مانع از وخامت  اوضاع نمی‌شود کما اینکه به حل مشکلات همیشگی میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها مانند سخنان تحریک‌آمیز، اقدامات یک‌جانبه و موج خشونت‌ها و فعالیت‌های شهرک‌سازی نیز کمکی نمی‌کند.

نماینده روسیه خواستار افزایش تلاش‌ها جهت از سرگیری روند سیاسی میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی معین شد که شامل قطعنامه شورای امنیت وابسته به سازمان ملل و اصول طرح صلح عربی می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: روسیه استفاده از قدرت نظامی کورکورانه و بی‌هدف علیه تظاهرکنندگان نوار غزه و همچنین حملات موشکی علیه اسرائیل از نوارغزه را محکوم می‌کند.

نبنزیا در پایان عنوان داشت: روند تحولات در اراضی اشغالی فلسطین بار دیگر بر این موضوع تاکید دارد که جامعه جهانی نباید  با تمرکز بر حل مشکلات دیگر خاورمیانه  مسئله فلسطین را رها کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.