صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / راه‌اندازی مرکز مشاوره ورزشی و تندرستی دانشگاه لرستان
راه‌اندازی مرکز مشاوره ورزشی و تندرستی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی مرکز مشاوره ورزشی و تندرستی دانشگاه لرستان

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه لرستان گفت: مرکز مشاوره ورزشی و تندرستی دانشگاه راه‌اندازی شد و آماده‌ی ارائه خدمات به دانشجویان است.

ریکاوری ورزشی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مسعود رحمتی افزود: این مرکز با پیگیری‌های مجموعه تربیت‌بدنی دانشگاه لرستان، توجه ویژه هیئت‌رئیسه دانشگاه و حمایت معاون دانشجویی راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در این مرکز، مواردی همچون ساختار اسکلتی و قامتی (وضعیت ناهنجاری‌های ستون فقرات در بخش گردن، پشت و کمر، وضعیت زانوی ضربدری و پرانتزی و کف پای صاف)، ارزیابی‌های ترکیب بدن (مقدار توده عضلانی، چربی، استخوانی و مایعات بدن)، وضعیت آمادگی جسمانی و قلبی ـ عروقی فرد به‌دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رحمتی بیان کرد: پس از ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان متخصص حیطه فعالیت بدنی و تندرستی و وارد کردن اطلاعات در نرم‌افزار مربوطه، نمره تندرستی و واردکردن اطلاعات در نرم‌افزار مربوطه، نمره تندرستی فرد بر مبنای محاسبه از ۱۰۰ مشخص می‌شود و ضمن مشخص شدن وزن هدف و ایده‌آل دانشجو و ارائه گزارش چاپی و مقایسه وضعیت دانشجو با دیگر دانشجویان در سراسر کشور، در نهایت به ارائه مشاوره در زمینه‌های مربوطه پرداخته می‌شود.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه لرستان اظهار کرد: خدمات قابل ارائه در این مرکز شامل ارائه برنامه‌های تمرینی ـ ورزشی و آمادگی جسمانی، ارزیابی وضعیت جسمانی و فیزیولوژیکی و ترکیبات بدنی، تست‌های قلبی، عروقی و تنفسی، ارزیابی ساختار اسکلتی، قامتی و بررسی ناهنجاری‌های مربوطه است.

رحمتی عنوان  کرد: این مرکز در سالن ورزشی امام علی (ع) واقع در سایت مرکزی دانشگاه لرستان قرار دارد و در روزهای زوج برای دانشجویان پسر از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و در روزهای فرد برای دانشجویان دختر از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح، آماده ارائه‌ی خدمات است.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه لرستان، اظهار کرد: برای ایجاد این مرکز، بیش از ۱۵ میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.